«لبیک یاحسین(ع)» یعنی نهضت حسینی فراتر از زمان و مکان است
کد خبر: 3746452
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
آیت الله خاتمی:

«لبیک یاحسین(ع)» یعنی نهضت حسینی فراتر از زمان و مکان است

گروه معارف - امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه معنای لبیک یا حسین(ع) در قالب ذکر و شعار محدود نمی شود، بیان کرد: کربلا جغرافیا و عاشورا جرقه نیست بلکه کل ارض کربلا و کل یوم عاشورا به عنوان یک جریان مستمر و متداوم در طول تاریخ بشری و فراتر از زمان و مکان است.

 «لبیک یاحسین(ع)» یعنی نهضت حسینی فراتر از زمان و مکان است
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی آیت الله سید احمد خاتمی امروز در مراسم لبیک یا حسین(ع) که همزمان با دوم محرم در شهرک شهید رجایی برگزار شد، گفت: در ابتدا باید بدانیم معنای لبیک یا حسین(ع) یعنی چه؟ چرا که این تنها یک ذکر و یک شعار نیست بلکه محتوای عمیقی دارد.

وی ادامه داد: لبیک گفتن به معنای یک «بله» گفتن معمولی نیست بلکه لبیک یعنی پاسخ مضاعف و مورد تأکید که لبیک یا حسین(ع) یعنی با تمام وجود با امام حسین(ع) همراه هستیم.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: اولین معنای این عبارت این است که کربلا را جغرافیا نمی دانیم و عاشورا را جرقه نمی شماریم بلکه عاشورا را جریان مستمری می دانیم و این همان معنای «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» است.

امام جمعه موقت تهران افزود: لبیک به سیدالشهداء(ع) باید برای امروز و فردا و فرداها و همیشه باشد و به یک زمان محدود نیست چراکه حادثه جانگداز عاشورا مربوط به سال 61 هجری نیست و دو اردوگاه حسینی و یزیدی در همه اعصار برپاست.

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه یزیدیان زمان با تمام توان در راستای براندازی اسلام ناب محمدی هستند، بیان کرد: انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم یعنی اینکه باید مراقب باشیم تا با چشم باز اردوگاه حسینی را برگزینیم.

وی تصریح کرد:اگر کسی می خواهد شمر و یزید و عمر سعد و... را ببیند برود هیات حاکمه آمریکا را ببیند. اینان همان یزیدیان زمان هستند که به جنگ تمامیت اسلام آمده اند.

خاتمی اضافه کرد: امروز اردوگاه حسینی(ع) نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است؛ نظامی که پرچم لبیک یا حسین(ع) در آن به احتزاز درآمده و هزاران مجلس و محفل برای امام شهیدان در اقصی نقاط این کشور برپاست.

وی گفت: مجالس و محافل سیدالشهداء(ع) توطئه های دشمنان را خنثی خواهد کرد چرا که تا زمانی که پرچم امام حسین(ع) در این کشور در اهتزاز است آنان باید آرزوی خود در براندازی نظام را به گور ببرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: نهضت حسینی(ع) فراتر از زمان و مکان و نهضتی فراگیر است و پرچم امام حسین(ع) در اهتزاز خواهد بود تا در عصر ظهور به دست حضرت مهدی(عج) به اوج خود برسد.

آیت الله خاتمی اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی پرچم امام حسین(ع) در جهان به اهتزاز درآمده و با افتخار فریاد «هیهات من الذله» را سر می دهند که البته این یک شعار نیست چرا که ملت ما در 8 سال دفاع مقدس و امروز نیز مدافعان حرم این را ثابت کرده اند.

وی گفت: لبیک یا حسین(ع) یعنی اینکه بعد از 1400 سال، جماعتی هستند که به ندای هل من ناصر امام شهیدان لبیک می گویند و امامشان را تنها نمی گذارند و پای این پرچم مقدس ایستاده و از ارزش های حسینی(ع) دفاع خواهند کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ملت ما از مجالس و محافل امام حسین(ع) نیرو می گیرند، تصریح کرد: لبیک یا حسین(ع) یعنی اینکه به دنبال گسترش حاکمیت دینی که دغدغه اصلی سیدالشهداء(ع) بود، هستیم و مصمم تر از همیشه راه شهیدان را دنبال خواهیم کرد.

خاتمی گفت: لبیک یا حسین(ع) یعنی اینکه یاران سیدالشهداء(ع) محدود به 72 یار شهید سال 61 هجری نیست بلکه یاران حسینی در همه اعصار بوده، هستند و خواهند بود.

انتهای پیام

captcha