توصیه‌های پلیس فارس به عزاداران حسینی
کد خبر: 3746478
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

توصیه‌های پلیس فارس به عزاداران حسینی

گروه اجتماعی ـ پلیس فارس بر اهمیت پرهیز از هرگونه اختلال در نظم عمومی در عزاداری‌های حسینی به خصوص خیابان‌ها و پیاده‌روها تأكید و توصیه كرده است كه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، نسبت به رعایت حال بیماران و افراد مسن توجه شود.

به گزارش ایكنا از فارس، بار دیگر عطر معنوی و دل انگیز محرم در فضای زمان و مكان پیچید، محرم آمد و پیام عدالت‌خواهی، ظلم‌ستیزی و ولایت محوری را در گوش جان‌ها طنینی دوباره افكند.
محرم؛ ماه بصیرت، رشد، بالندگی و اندیشیدن، سوگواری خردمندانه و شکوفایی معنوی است. مدرسه عشقی که باید در آن درس چگونه زیستن آموخت و عاشورا؛ نقطه عطف ذلت گریزی و ستم‌ستیزی در مسیر پرفراز و نشیب تاریخ اسلام و تشیع است.
آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، بلکه نقشه راه حیات سعادتمندانه و جاودانگی است و نمایه‌های قدسی نهضت عاشورا را که از جلوه‌های اخلاق، ولایت‌مداری، اهتمام به امر به معروف و نهی از منکر، ایثار، نوع دوستی و برادری است را نمایندگی می‌کند.
یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری است و به پیروی از تعالیم مکتب امام حسین(ع) انتظار می‌رود محبان اهل بیت(ع) با ترويج ارزش‌های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه در نحوه عزاداری، احیای یاد و راه شهیدان کربلا، با هرگونه جریان انحرافی از قبیل قمه‌زنی، استفاده از آلات و ادوات نامتعارف موسیقی، استفاده از تصاویر خرافی و نامناسب و سایر رفتارهای موهن، هوشمندانه مقابله کنند.
پلیس فارس نیز همگام با این پویش عظیم مردمی و عزاداری حسینی، ضمن گرامیداشت حماسه عظیم و باشکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری به مردم قدرشناس و ولایی با مشارکت و همراهی عموم عزاداران عزیز انجام وظیفه خواهد کرد.
در این راستا لازم است برای برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم اقامه عزا و تامین نظم و امنیت مطلوب برای عموم مردم و به خصوص عزاداران حسینی(ع)، مسئولان هیئات و تکایا و دسته‌های عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) نسبت به موارد زیر اهتمام ورزند.
از هر گونه اختلال در نظم عمومی شامل نصب داربست در معابر و پیاده‌روها که مانع از تردد افراد و مزاحمت برای کودکان، سالمندان، معلولان و جانبازان شود، پرهیز كنند.
سعی شود در هنگام عبور دسته‌های عزاداری، شریان‌ها و گذرگاه‌های عمومی را مسدود نکرده و نظم عبور و مرور را مختل نكنند.
توصیه می‌شود در حرکت دسته‌های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، به ویژه در ساعات پایانی شب در استفاده از بلندگوها، رعایت حال بیماران و افراد مسن شود.
با توجه به اهمیت و جایگاه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مکتب اسلام، انتظار می‌رود دست‌اندرکاران هیئت‌های مذهبی نسبت به برخورد ارشادی و لسانی با مظاهر منکر در پیرامون هیئت‌ها نقش فعال داشته باشند.
در برپائی هیئات مذهبی و برگزاری مراسم، اصول ایمنی و استفاده از تجهزات مربوطه در راستای جلوگیری از بروز حوادث ناشی از آتش سوزی، اتصال برق و... مورد توجه دقیق قرار گیرد.
مأموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی كما فی سابق با تلاش بی وقفه کوشش خواهند کرد با برقراری نظم، امنیت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر کشور بیافزایند و همکاری صمیمانه با خدمت گزاران نیروی انتظامی برای تحکیم نظم و امنیت مورد انتظار است.
انتهای پیام

captcha