دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان آگاه به مسائل دینی تلاش کند
کد خبر: 3746483
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰

دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان آگاه به مسائل دینی تلاش کند

گروه معارف- امام جمعه یزد رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان را تربیت معلمان آگاه به مسائل دینی است برشمرد و گفت: معلمانی که از این دانشگاه وارد آموزش و پرورش می‌شوند، باید با فراگیری علوم و آموزش‌های لازم از هر جهت توانایی تربیت دینی و علمی دانش آموزان را کسب کنند.

 دانشگاه فرهنگیان برای تربیت معلمان آگاه به مسائل دینی تلاش کند

به گزارش ایکنا از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد 21 شهریورماه در نشست کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه با اشاره به تربیت دینی دانش آموزان اظهار کرد: سیستم درسی در مدارس باید اسلامی شود و محتواها عمیق تر باشد تا در دانش آموزان قدرت تفکر و تحلیل تقویت شده و نوآوری ایجاد شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: همه ارگان ها باید یک بازنگری در ارتباط با آموزش و پرورش داشته باشند و برنامه های خود را در راستای اهداف آموزش و پرورش تنظیم نمایند تا دغدغه دیندار کردن دانش آموزان پیگیری شود.
آیت الله ناصری با اشاره به اینکه رسالت اصلی دانشگاه فرهنگیان تربیت معلمان آگاه به مسائل دینی است افزود: معلمانی که از این دانشگاه وارد آموزش و پرورش می شوند باید با فراگیری علوم وآموزش های لازم ازهرجهت توانایی تربیت دینی و علمی دانش آموزان را کسب کنند.
وی با اشاره به نقش روحانیت درتحقق تربیت دینی دانش آموزان گفت: روحانیت از دیرباز در تربیت نوجوانان و جوانان حضور داشته است و نقش موثر روحانیون در بالا بردن بینش دینی و اعتقادی دانش آموزان و استفاده از روحانیون مجرب در برنامه های آموزش و پرورش آثار و برکات زیادی را به دنبال خواهد داشت.
عباسعلی دانافر،  مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز دراین نشست اظهار کرد: انسجام بین حوزه و آموزش و پرورش باید روز به روزعمیق تر و اثر بخش تر باشد.
دانافر به نقش اين كميته دربرنامه ريزي وفراهم آوردن برنامه هايي كه به افزايش آگاهي ديني دانش آموزان مي شود اشاره كرد و گفت: ارتقاء سطح آگاهي دانش آموزان و ارائه آموزه هاي ديني همواره مورد توجه نهاد تعليم وتربيت قراردارد .
مدیر کل آموزش و پرورش استان از جمله اقدامات انجام شده درهمکاری های آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان را توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی، تامین و استقرار روحانی در مدارس، اجرای طرح مدارس امین و طرح روشنا در مدارس سمپاد، جذب و به کارگیری طلاب در قالب سرباز طلبه، دیدار دانش آموزان با علماء و طلاب خارج از کشور، اعزام مبلغین و امامان جماعت به مدارس و برگزاری نشست های نظریه پردازی و تخصصی با حضور مدیران و معلمان بیان کرد.
یادآور می شود در اين نشست سایر اعضاء گزارشي از برنامه ها و اقدامات انجام شده درراستاي تعامل هر چه بیشتر آموزش و پرورش با حوزه هاي علميه را ارائه كردند.

انتهای پیام

captcha