ارائه گزارش اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3746501
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸

ارائه گزارش اجرای طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی چهارمحال و بختیاری

گروه اقتصادی - گزارش روند اجرای فازهای سه گانه طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی توسط سرپرست جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری در کارگروه تخصصی اشتغال ارائه شد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال و بختیاری، به نقل از ایسنا سیروس رضایی سرپرست جهاد دانشگاهی استان 21 شهریورماه در این کارگروه، با اشاره به اتمام فاز نخست طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در استان، اظهار کرد: نتایج فاز نخست این طرح به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ارسال شده و از سوی این اداره‌کل‌ مورد تایید قرار گرفته شده است.
وی افزود: نتیجه فاز نخست این طرح شناسایی مزیت‌‎های شهرستانی و استانی در حوزه کسب و کارهای خانگی بوده است که بر اساس این مزیت‌ها تعداد دوهزار و 383 نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند.
رضایی با اشاره به فاز دوم این طرح و ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان، ادامه داد: در ابتدا آموزش‌های کارگاهی و مشاوره عمومی به صورت رایگان آغاز شده است و در ادامه، دوره‌های تخصصی هر رشته نیز به صورت کاملا رایگان برای متقاضیان هر رشته برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: پس از اتمام آموزش‌ها، ارتباط میان متقاضیان و پشتیبانان و بنگاه‌های بالادستی برقرار و پس از راه‌اندازی کسب و کار و تولید محصول، اتصال به بازار توسط جهاد دانشگاهی انجام خواهد شد.
به گفته وی، طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که با نقش آفرینی سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان (جهاددانشگاهی) به عنوان نهاد واسط، تسهیل‌گر و توسعه‌ای در 9 استان کشور (آذربایجان‌غربی، چهارمحال ‌و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام) با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همکاری دستگاه‌های اجرایی ذینفع در حال اجرا است.

انتهای پیام

captcha