طلبگی یک عشق و علاقه است نه یک حرفه درآمدی
کد خبر: 3746502
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲
حسینی واعظ:

طلبگی یک عشق و علاقه است نه یک حرفه درآمدی

گروه معارف - مدیریت حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: طلبگی یک عشق و علاقه است که در وهله اول، طلبه باید خودش از علوم دینی بهره مند شود و بعد به عنوان یک الگوی دینی در جامعه ظاهر شده و انتقال دهنده معارف دینی باشد.

به گزارش ایکنا از گلستان، سیده نفیسه حسینی واعظ، مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان، در حضور مدیران جهاد دانشگاهی استان گلستان با اشاره به وظایف طلاب در اشتراک با نقش جهاددانشگاهی در جامعه گفت: ما همه در تلاشیم که آگاهی بخشی در جامعه را افزایش دهیم. 

وی ادامه داد: باید به گونه ای آگاهی جامعه را بالا ببریم که فکر و عقل خود را در برابر هوا و هوس تقویت کنند. امروز دشمن فضایی را درست کرده که مردم به فکر و عقل خود مراجعه نکنند. وقتی جامعه از عقلانیت استفاده نکند، نقطه مقابل آن یعنی جهالت غلبه می کند. این عامل موجب عواقب جبران ناپذیری در جامعه خواهد شد.

مدیریت حوزه علمیه خواهران با  تاکید بر سبک زندگی اسلامی تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که سبک زندگی ما با عقلانیت و تفکر باشد و نه بر پایه خواهشهای نفسانی.

حسینی واعظ در مورد وضعیت حوزه های علمیه خواهران استان با رجوع به گذشته مدارس علمیه در ایران گفت: همیشه حوزه های علمیه از لحاظ اقتصادی روی پای خودشان ایستاده اند. به عبارتی هیچ گاه وابسته به بودجه های دولتی نبوده اند. در طول تاریخ بیش از 1000سال حوزه های علمیه، طلاب با استفاده از توان خودشان، کمکهای مردمی و موقوفات، امور خود را گذرانده اند. این مهمترین دلیل بالندگی حوزه ها بوده که وابسته به هیچ فکر و گرایشی نبوده اند. بر همین مبنا طلاب و علمای حوزه توانسته اند با احساس آزادی و بالندگی حرف خود را در جامعه بزنند.

وی ادامه داد: طلبه نباید به درس حوزه و طلبگی به عنوان یک شغل و حرفه درآمدی نگاه کند. طلبگی عشق است، همچنان که الگوی ما حضرت امام جعفر صادق (ع) با کشاورزی بر روی زمین خود، روزی می گرفتند و در عین حال حجت خدا بوده و کار دین را به عنوان یک تکلیف الهی انجام می دادند.

حسینی تصریح کرد: ما نیاز داریم که در کنار آموزشهای دینی و معرفتی، آموزشهای مهارتی منجر به یک حرفه درآمدی نیز به طلاب داشته باشیم. طلبگی یک عشق و علاقه است که در وهله اول، طلبه باید خودش از علوم دینی بهره مند شود و بعد به عنوان یک الگوی دینی در جامعه ظاهر شده و انتقال دهنده معارف دینی باشد. ولی برای کسب روزی، لازم است یک حرفه دیگری داشته باشد و زندگی خود را بر اساس آن حرفه بنا کند.

انتهای پیام

captcha