هشدار قاطع به هنجارشکنان و تخریب‌گران ارزش‌های اسلامی در محرم
کد خبر: 3746516
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۶
دادستان کرمانشاه مطرح کرد:

هشدار قاطع به هنجارشکنان و تخریب‌گران ارزش‌های اسلامی در محرم

گروه اجتماعی- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با تشریح تمهیدات امنیت عزاداران در ایام محرم، به هنجارشکنان و تخریب‌گران ارزش‌های اسلامی در این ایام هشدار داد.

هشدار قاطع به هنجارشکنان و تخریب‌گران ارزش‌های اسلامی در ایام محرم

به گزارش ایکنا از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه، محمدحسین صادقی با اشاره به اهمیت قیام امام حسین(ع) در تاریخ و به ویژه در عالم تشیع، گفت: امام حسین(ع) در حقیقت با برپایی این نهضت خونی تازه و حیاتی دوباره به رگ‌های اسلام بخشید که در آن عصر به انحطاط گراییده بود.
وی با بیان اینکه تاکنون کتاب‌های بسیاری درباره این حرکت اصلاحی در تاریخ نگاشته شده تآکید کرد: با این وجود، جامعه‌ اسلامی هنوز نسبت به فهم بیشتر علل و انگیزه‌ها، مقاصد و پایه‌های این قیام تشنه است.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه افزود: امروز شرایط ویژه‌ جامعه ما به گونه‌ای است که نیاز به تعمق بیشتر در سیره‌ ائمه‌ معصومین(ع)، به ویژه در ماهیت نهضت کربلا بیشتر احساس می‌شود.
وی در ادامه بر لزوم فراهم کردن بستر برپایی هرچه بهتر عزاداری مردم در این ایام تأکید کرد و گفت: به منظور برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر مراسم سوگواری امام حسین(ع) و در جهت حفظ حقوق عامه به دستگاه‌های مختلف استان دستورالعمل‌هایی صادر شده است.
صادقی با بیان اینکه باید هماهنگی لازم با هیئت‌های عزاداری به منظور روان‌سازی ترافیک و همکاری با پلیس در این ایام انجام گیرد، تصریح کرد: در این راستا روسای هیئت‌های مذهبی باید نسبت به دایر کردن تکیه‌ها در اماکنی اقدام کنند که برای تردد مردم مزاحمت ایجاد نکند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه واحدهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری‌ها باید تمهیدات لازم را برای نظارت بر ایمنی مساجد، حسینیه‌ها و سایر اماکن مذهبی انجام دهند، تصریح کرد: با توجه به حضور انبوه شهروندان در مراسم عزاداری، استقرار اکیپ‌های آتش‌نشانی در فضاهای پیش‌بینی شده برای برگزاری مراسم‌ها از جمله تاسوعا و عاشورای حسینی بصورت جدی مد نظر قرار گیرد.
مدعی‌العموم کرمانشاه تأکید کرد: همچنین در نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح معابر، پیاده‌روها و سواره‌روها، مشکلات ترافیکی برای عابران و وسایل نقلیه فراهم نشود.
وی گفت: در راستای تأمین امنیت مراسم مذهبی مقرر است مأموران نیروی انتظامی به صورت فعال در هیئت‌های مذهبی و همچنین در خیابان‌ها و کوچه‌های منتهی به محل‌های برگزاری مراسم حضور داشته باشند؛ همچنین نیروی انتظامی باید تا زمان رهسپار شدن عزاداران به سمت منازل خود با گشت‌زنی مرتب ایمنی کامل آن‌ها را تأمین کنند.
صادقی با بیان اینکه در جهت پیشگیری از سرقت منازل شهروندانی که به منظور شرکت در مجالس عزاداری خانه خود را ترک می‌کنند، مقرر است نیروی انتظامی نسبت به تقویت گشت های انتظامی مبادرت ورزد، افزود: تنها هیئت‌هایی می‌توانند اقدام به برگزاری مراسم مذهبی در معابر عمومی کنند که از سازمان تبلیغات اسلامی مجوز داشته باشند.
وی بر لزوم تعیین سقف زمانی برای فعالیت‌های مذهبی و نظارت بر میزان صدای بلندگوهای مورد استفاده تأکید کرد وگفت: کارشناسان مرکز بهداشت نیز باید نسبت به نظارت بهداشتی بر نذورات و بازرسی بهداشتی از مخازن آب، وسایل و ظرف‌های مورد استفاده و همچنین نحوه مدیریت دفع پسماند موکب ها و ایستگاه های صلواتی اقدام کنند.
دادستان عمومی و انقلاب استان از شهرداری خواست ضمن ممانعت از حفاری در مسیر دستجات عزاداری و کاروان‌های حسینی(ع)، سریعاً نسبت به رفع نواقص پیاده‌روها و مسیرهای تردد عزاداران اقدام کند و ایمن سازی لازم با نصب علائم و تجهیزات ضروری و وفق قوانین و مقررات، صورت گیرد.
صادقی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی در انتخاب مداح، نوحه‌خوان و اشعاری که در ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان خوانده می‌شود و ترویج سخنرانی در کنار مداحی با اعزام مبلغین واجد شرایط در مراکز عمده عزاداری نظارت داشته باشد، هشدار داد: هیئت‌ها توجه داشته باشند از اقدام به اعمالی مانند قمه زنی، نمایش تصاویر وهمی از ائمه - که پیامد آن جز تخریب ارزش‌های اسلامی چیز دیگری نیست - و سایر کارهای غیر متعارف و توام با خرافه پرستی که بر اساس فتاوای مراجع عظام تقلید، تناسبی با شئون این ایام ندارد و موجب خدشه دار شدن دین می‌شود جلوگیری کنند.
انتهای پیام

captcha