اعزام 2500 روحانی به مساجد آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3746536
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۴
همزمان با ایام ماه محرم؛

اعزام 2500 روحانی به مساجد آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی از اعزام 2500 روحانی خواهر و برادر به مساجد استان همزمان با ایام محرم خبر داد و گفت: سال گذشته نیز 2300 مبلغ و روحانی بومی و اعزامی از قم در مناطق مختلف استان حضور داشتند.

اعزام 2500 روحانی به مساجد آذربایجان‌غربی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد داداش‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه 2300 مسجد فعال در استان طی ایام محرم وجود دارد، بیان کرد: 3000 هیات نیز طی ماه رمضان در استان به عزاداری خواهند‌پرداخت.

وی افزود: در حال حاضر 4000 مداح در سطح استان حضور دارند که از این تعداد 1100 مداح در 600 هیات ارومیه طی مراسم‌های عزاداری ماه محرم به نوحه سرایی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام والمسلمین داداش‌زاده از اعزام 2500 روحانی خواهر و برادر به مساجد استان همزمان با ایام محرم خبرداد و یادآور شد: سال گذشته نیز 2300 مبلغ و روحانی بومی و اعزامی از قم در مناطق مختلف استان حضور داشتند.

وی بااشاره به اینکه امسال تعداد روحانیون اعزامی افزایش یافته‌است، تصریح کرد: از سال گذشته به دلیل اینکه برای هیات‌های مذهبی نیز روحانی و مبلغ اعزام می‌کنیم، تعداد آنان نیز افزایش‌یافته که این روحانیون یا بومی بوده و یا از قم اعزام شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: روحانیون اعزامی علاوه بر سخنرانی درخصوص شور حسینی، در رابطه با مسائل روز جامعه نیز صحبت خواهندکرد.

وی تاکید کرد: با افزایش شور و شعور حسینی در میان عزادارن و مسلمانان، مقاومت در برابر دشمنان نظام و اسلام نیز افزایش پیدا می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین داداش‌زاده گفت: شیعه و سنی در استان آذربایجان‌غربی با وحدت و اتحاد در کنار هم زندگی کرده و از این رو مساله عزاداری حسینی در این راستا حرف نخست را می‌زند که در افزایش وحدت، نقش اساسی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام

captcha