خواهان لغو روادید بین دو کشور بوده و هستیم
کد خبر: 3746545
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸
ذوالفقاری:

خواهان لغو روادید بین دو کشور بوده و هستیم

گروه اجتماعی - رئیس ستاد اربعین کشور گفت: ما نیز خواهان لغو روادید بین دو کشور بوده و هستیم، اما طرف مقابل قبول نمی‌کند، برای اربعین امسال سعی کردیم هزینه دریافتی درباره بیمه زائران را کاهش بدهیم و برنامه‌ریزی شده که برای ثبت‌نام زائران همه اطلاعات وارد سامانه سماح شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد اربعین کشور دیروز چهارشنبه، 21 شهریور در چهارمین جلسه کمیته استانی هماهنگی اربعین حسینی با بیان اینکه ساختار کاری مانند ستاد اربعین از حیث گستردگی، ترکیب سازمانی، مخاطبان و ... از ابتدای انقلاب تاکنون در کشور نداشته‌ایم، گفت: سال گذشته 2 میلیون و 350 هزار مورد برای اربعین حسینی ویزا صادر شد.
وی افزود: برنامه‌ریزی و سازماندهی اربعین حسینی با تلاش دستگاه‌ها و اعضای متعددی انجام می‌شود و در راستای رفع مشکلات و نواقص، سال 94 در خودارزیابی 150 اشکال را احصا کردیم که در دستور کار رفع برای برنامه‌ریزی سال 95 قرار گرفت و توانستیم نیمی از آنها را برطرف کنیم.
ذوالفقاری با بیان اینکه رفع اشکالات کار در دستور کار ستاد قرار دارد، بیان کرد: آماده‌سازی زیرساخت‌ها، تسهیل در امر رفت و آمد و کمک به کاهش هزینه‌ها، رسالت ستاد اربعین است، ضمن اینکه مسائل فرهنگی میوه اصلی این همایش بزرگ است که از این برنامه باید بچینیم.
رئیس ستاد اربعین کشور آموزش و توجیه زائران را در زمینه رعایت ملاحظات و سنت‌های کشور عراق را مورد تأکید قرار دارد و گفت: رفتارهای ما کاملا زیر نظر است و نباید کاری انجام شود که بهانه‌ای برای سوءاستفاده‌گران باشد.
ذوالفقاری اظهارکرد: مردم عراق در طول تاریخ به میزبانی زائران حسینی افتخار کرده‌اند و ما هم به دنبال این نیستسم که این افتخار تاریخی را از مردم عراق بگیریم.
وی گفت: ما نیز خواهان لغو روادید بین دو کشور بوده و هستیم، اما طرف مقابل قبول نمی‌کند، برای اربعین امسال سعی کردیم هزینه دریافتی درباره بیمه زائران را کاهش بدهیم و برنامه‌ریزی شده که برای ثبت‌نام زائران همه اطلاعات وارد سامانه سماح شود.
ذوالفقاری با تأکید بر اینکه همه اطلاعات باید وارد سامانه سماح شود، تأکید کرد: با سفارت عراق صحبت کردیم تمام مدارکی که ما اعلام می‌کنیم باید وجود داشته باشد تا ویزا صادر شود.
انتهای پیام

captcha