بزرگترین دشمن هر جامعه، جهل و نادانی است
کد خبر: 3746554
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

بزرگترین دشمن هر جامعه، جهل و نادانی است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بابیان اینکه بزرگترین دشمن هر جامعه، جهل و نادانی است، گفت: راه امام حسین(ع) بسیار عظیم بوده و اگر واقعه عاشورا را به درستی درک کنیم، جامعه هیچ‌گاه به سمت بی‌بند و باری نخواهد رفت.

بزرگترین دشمن هر جامعه، جهل و نادانی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی صبح امروز در مراسم زیارت عاشورا که به هیات شهدای رسانه استان برگزار شد، بیان کرد: غلبه غالبا با حق بوده و یا حداقل این است که حتما با حق خواهد بود و درنهایت روزی مشخص می‌شود که در واقعه کربلا خون امامان معصوم به ناحق ریخته نشده.است.

وی بااشاره به فرمایش حضرت زینب(س) که فرموده‌اند، من چیزی جز زیبایی در کربلا ندیدم، ادامه داد: در روز عاشورا و تاسوعا در واقع یک اقدام اجتماعی صورت گرفته‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خدایاری افزود: مبدا تاریخ اسلام، هجرت پیامبر (ص) بود و در سال 11 هجری نیز پیامبر وفات کرد و دوره خلافت در سال 41 هجری قمری پایان‌یافت.

وی خاطرنشان کرد: فاصله سال 11 و واقعه عاشورا 50 سال تمام است که 5 دهه طول کشیده تا این تحولات عظیم رخ دهد و این اتفاقات نامحسوس است و آثار خود را به مرور زمان نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: حضرت علی (ع) در سال 35 به خلافت رسید، پس از ایشان 8 ماه امام حسن(ع) خلافت کرد و خلافت پس از آن تبدیل به سلطنت می‌شود و جریان عاشورا اتفاق می‌افتد.

وی باتاکید بر اینکه واقعه عاشورا در واقع در سال 61 اتفاق نیفتاد، اظهار کرد: آنچه که باید از زمان خلافت حضرت علی(ع) اتفاق افتاده‌بود و امام حسین(ع) چراغ هدایت و کشتی نجات امت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خدایاری یادآور شد: زمانی می‌رسد که جامعه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی در ظلمات به سر می‌برد و اگر استارت این کشتی زده نشود، جامعه غرق خواهد شد و امام حسین (ع) نقش نجات این کشتی امت را ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: در سال 35 هجری قمری، شرایط اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به گونه‌ای بود که پیامبر(ص) آمد تا جامعه جهانی را به جامعه‌ای اسلامی تبدیل کند و حاصل زحمات پیامبر، دولت مدینه بود که ساختار کلی آن را از هر لحاظ در تاریخ مشاهده می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: جامعه نیاز به دگرگونی ماهوی دارد تا حق مطلب ادا شود و هرکس جایگاه خود را بیابد و پس از 20 سال از وفات پیامبر در زمان خلافت امام علی (ع) این مسائل مطرح شد.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که از عاشورا باید درس گرفت و نباید شاهد عاشوراهای دیگری باشیم و امام حسین (ع) وصیت کرد که من برای خوش گذرانی قیام نکردم و تمام فلسفه قیام من در راه امربه معروف و نهی‌از منکر بود، یعنی آنچه خداوند آنها را دوست دارد پابرجا بماند و آنچه از آن نهی کرده، دوری شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین خدایاری بابیان اینکه هم باب منکر و هم باب معروف را ما می‌گشاییم، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) درس امربه معروف و نهی‌از منکر را به ما می‌دهد و از درس‌های محرم نباید بی‌نصیب بمانیم و باید در این ماه خدمت به مردم را آموخته و فقط به گریه و عزاداری بسنده نکنیم.

وی بااشاره به اینکه متاسفانه امروزه در رسانه‌ها به آسیب‌شناسی امربه معروف و نهی از منکر کمتر پرداخته شده‌است، بر لزوم تلاش بیشتر در این زمینه تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد: عاشورا به صورت اتفاقی پیش نیامد و ذره‌ذره حوادث پس از وفات نبی مکرم اسلام، این واقعه را رقم زد.

وی بااشاره به اینکه اکنون 85 میلیون اطلاعات برای جامعه کنونی ما نیاز است، تصریح کرد: اگر مردم بیدار باشند، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد و همه برای خود یک حراست در جامعه به شمار خواهند رفت.

انتهای پیام

captcha