نشست طلایه‌داران امربه‌معروف بندرعباس برگزار شد
کد خبر: 3746558
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

نشست طلایه‌داران امربه‌معروف بندرعباس برگزار شد

گروه معارف - نشست مسئولان مناطق طلایه‌داران امربه‌معروف 21 شهریورماه در مسجد قدس بندرعباس برگزار شد.

با توسعه فضای مجازی نیم‌دایره خانواده از بین رفت به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام اسماعیلی دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان، در نشست مسئولین مناطق طلایه‌داران امربه‌معروف که 21 شهریورماه ساعت 10صبح در مسجد قدس بندرعباس برگزار شد اظهار کرد: محرم بهترین فرصت برای اشاعه معروف‌ها و طرد منكرات از جامعه اسلامی است.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان بابیان اینکه ،دنیا به سمت مدرنیته شدن پیش می‌رود افزود: درگذشته زندگی‌ها سنتی بود و اعضای خانواده در کنار هم جمع می‌شدند و در یک دایره در کنار هم بودند. رفته‌رفته با آمدن قاب تلویزیون آن دایره خانوادگی تبدیل به نیم‌دایره شد.
اسماعیلی در ادامه افزود:امروز با آمدن فضای مجازی و گوشی‌های هوشمند آن نیم‌دایره هم وجود ندارد .به‌ویژه در شهرهای بزرگ خانواده‌ها از دنیای سنتی گذشته‌اند و وارد دنیای مدرن شدند.
وی اضافه کرد: فضای مجازی با داشتن محاسن زیاد، معایبی فراوانی هم با خود آورده که نمونه‌ای از آن تغییر سبک زندگی‌هاست و اینکه نگاه اصالت فردی در زندگی، روز بروز بیشتر می‌شود و این آفت کمی نیست.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان با توجه به اینکه در خانه میزان گپ و گفت اعضای خانواده کاهش‌یافته عنوان کرد: افراد به‌ظاهر زیر یک سقف اما همچون جزیره‌ای جدا از هم زندگی می‌کنند نمونه‌ای دیگر از آسیب‌های این رسانه است.
اسماعیلی ضمن بررسی برخی از آسیب‌های اجتماعی به تشریح وظایف ستاد و طلائه داران امربه‌معروف پرداخت و خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی نیروهای مردمی در جهت کنترل آسیب‌ها را بسیار مهم است.
وی بابیان اینکه طلایه‌داران باید آموزش‌های لازم را فراگیرند تا در هر مکان و محلی که هستند بتوانند آسیب‌ها را شناسایی و تذکر لسانی را انجام دهند،ابراز کرد: و گزارش آسیب‌ها و تهدیدهای اجتماعی، اقتصادی ، فرهنگی و دینی منطقه محل سکونت خود را به ستاد اعلام نمایید.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان، همچنین با توجه به‌موجب قانون امربه‌معروف، آموزش نیروهای مردمی اضافه کرد: ایجاد شعبه قضایی امربه‌معروف در دستگاه قضایی برای حمایت از آمران و رسیدگی به گزارش‌های مردمی از تحولات جدید حوزه امربه‌معروف استان است.
اسماعیلی خاطرنشان شد: از معجزه زبان ، برای نصیحت و خیرخواهی در ارشاد و سلامت رفتاری جامعه نباید غفلت کرد.
وی ادامه داد:. شناخت دقیق مشکلات در غالب معروف‌ها و منکرات و گزارش‌های مردمی و رسیدگی به آن‌ها در کنترل آسیب‌ها تأثیر بسزایی دارد و مجموعه ستاد به پیگیری گزارش‌های می‌پردازند.
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان در پایان به مبحث تهدیدات و تحریم‌های دشمنان علیه ایران پرداختند و بیان نمودند که دوره تحریم‌ها و مشکلات به پایان خواهد رسید و باوجود اتحاد و انسجام ملی از این مشکلات نیز عبور خواهیم کرد.
انتهای پیام.

captcha