لزوم تبیین اندیشه‌های امام حسین(ع) و پیوند آن با چهل‌سالگی انقلاب
کد خبر: 3746572
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

لزوم تبیین اندیشه‌های امام حسین(ع) و پیوند آن با چهل‌سالگی انقلاب

گروه معارف - کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر لزوم تبیین اندیشه‌های امام حسین(ع) و پیوند زدن آن با چهل‌سالگی انقلاب گفت: شور حسینی باید با شعور حسینی همراه باشد.

لزوم تبیین اندیشه‌های امام حسین(ع) و پیوند آن با چهل‌سالگی انقلاب

به گزارش ایکنا از هرمزگان، محمود ارجمند کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان امربه‌معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین فلسفه قیام عاشورا عنوان کرد ،گفت: در احادیث آمده هر کس امربه‌معروف و نهی از منکر را یاری کند، صاحب عزت می‌شود و در مقابل هرکسی کاری کند که این فریضه دینی به فراموشی سپرده شود، صاحب ذلت می‌شود.
وی در ادامه افزود: بزرگ‌ترین معروف، شناخت، معرفی و پیروی از امام حق و بزرگ‌ترین منکر پیروی امام باطل است و آن‌ها که از امام حسین(ع) تبعیت کردند به‌سوی بهشت هدایت و آن‌ها که از یزید پیروی کردند به‌سوی جهنم هدایت شدند.
کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تأکید بر لزوم تبیین اندیشه‌های امام حسین(ع) و پیوند زدن آن با چهل‌سالگی انقلاب تصریح کرد: شور حسینی باید باشعور حسینی همراه باشد.
ارجمند با اشاره به اینکه محرم نماد مظلومیت یاران دین الهی است، افزود: عزاداری ماه محرم در راستای انتقال مناسب فلسفه و فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) به نسل جوان امروزی است.
وی بابیان اینکه محرم ماهی است که همه اقشار زیر پرچم حسینی جمع می‌شوند، اظهار کرد: محرم ماه اتحاد، وحدت، همدلی و انسجام همه ادیان در مقابل ظلم و ظالم است و رخداد عاشورا فرهنگی جاودان و نقشه راه سعادت و جاودانگی است.
کارشناس تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی هرمزگان، زنده نگه‌داشتن نهضت حسینی را از فلسفه‌های سازنده و تربیتی آن دانست و در پایان گفت: الهام بخشیدن روح انقلابی و ستم‌ستیزی، پیوند عمیق عاطفی بین امت و الگوهای راستین، اقامه مجلس دینی در سطح وسیع و آشنا شدن توده‌ها با معارف دینی از دیگر فلسفه‌های سازنده و تربیتی نهضت عاشورا است.

انتهای پیام.

captcha