آگاهی‌بخشی در مورد مضرات مواد مخدر بايد فراگير باشد
کد خبر: 3746637
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

آگاهی‌بخشی در مورد مضرات مواد مخدر بايد فراگير باشد

گروه اجتماعی- رئيس شوراي هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد گفت: لازم است تمام دستگاه‌ها با بهره‌گيری از ظرفيت‌های موجود و هماهنگی‌های بين بخشی، اقدامات اثر بخش در آگاه‌بخشی جامعه داشته باشند.

آگاهي بخشي در خصوص مضرات مصرف مواد مخدر بايد فراگير باشد

به گزارش ایکنا از یزد، عباس حیدری، سرپرست فرمانداری یزد ظهر امروز در پنجمين جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد ضمن تأكيد بر لزوم فراگير بودن آموزش هاي پيشگيرانه در خصوص مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي اظهار کرد: لازم است تمام دستگاه ها با بهره گيري از ظرفيت هاي موجود و هماهنگي هاي بين بخشي، اقدامات اثر بخش در آگاه بخشي جامعه بويژه گروه هاي سني در معرض خطر داشته باشند.
رئيس شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان يزد گفت: مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي و اثرات سوء اجتماعي آن واقعيت هاي امروز حاكم بر جامعه ما هستند كه بايد آنها را بپذيريم و با برنامه هاي مناسب، اقدامات درماني و پيشگيرانه داشته باشيم در غير اينصورت دامنه آسيب هاي آن رشد كرده و ناگزير بر جامعه تحميل خواهند شد.
سرپرست فرمانداري يزد ضمن تاكيد بر استفاده كارشناسانه از تمام ظرفيت ها و آموزش هاي كلاسيك و مدرن در اين راستا افزود: آموزش هاي كلاسيك ضمن اينكه زمان بر و هزينه بر هست دامنه فراگيري كمتري نيز دارد لذا چنانچه از ظرفيت شبكه هاي اجتماعي نيز در اين خصوص بهره كافي ببريم مسلما ضمن افزايش دامنه اطلاع رسانی، از طريق تزريق محتواهاي مورد نظر و اطلاعات كارشناسي شده از طريق گروه هاي همسال به كانال ها و گروه هاي مجازي با كمترين هزينه اثر بخشي اين آموزه ها را نيز افزايش دهيم .
حيدري با اشاره به اينكه تشكيلات سازمان اجتماعي كشور براي رصد ويژه آسيب هاي اجتماعي تشكيل شده عنوان كرد: بايد به صورت مستقيم و غير مستقيم از ظرفيت اجتماعات جوانان از جمله ورزشگاه ها، كلاس هاي آموزشي، اردوها، هنرستان ها، دبيرستان ها، خوابگاه ها، كارگاه ها، كارخانه ها، انجمن هاي اوليا و مربيان، سازمان هاي مردم نهاد و تشكل ها بدون ايجاد حساسيت، استفاده كنيم و مشاوره گرفتن و بهره گيري از افراد تأثير گذار، روحانيون و ائمه جمعه و جماعات نيز مغفول نماند.
وي اطلاع رساني توسط متخصصان در آزمايشگاه ها و مراكز جامع سلامت و مراكز انتقال خون را از ديگر راه هاي اطلاع رساني تخصصی و اثربخش برشمرد.
محمد علي جعفري، معاون فرماندار یزد نيز ضمن تاکید بر اهميت داده هاي آماري نزديك به واقعيت در خصوص افراد درگير مصرف مواد مخدر و مشروبات الكلي براي برنامه ريزي در حوزه درمان و پيشگيري  اظهار کرد: در اين خصوص مراكز جامع سلامت به دليل تشكيل پرونده و ارتباط چهره به چهره با افراد درگير اين معضل، مي توانند چه به لحاظ منبع آماري قابل استناد و چه به عنوان مبادي اصلي و علمی مبارزه با اعتياد مورد توجه قرار گيرند.

انتهای پیام

captcha