اجرای طرح «سنجش بینایی» کودکان یزدی در 24 پایگاه
کد خبر: 3746641
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

اجرای طرح «سنجش بینایی» کودکان یزدی در 24 پایگاه

گروه اجتماعی- کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد از اجرای طرح «سنجش بینایی کودکان ۳ تا ۶ ساله» در 24 پایگاه دائم غربالگری بینایی در استان خبر داد.

اجرای طرح «سنجش بینایی» کودکان یزدی در 24 پایگاه

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از بهزیستی، فاطمه ابوطالب دخت، کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد اظهار کرد: سنجش بینایی کودکان 3 تا 6 ساله یزد در 24 پایاه دائم غربالگری بینایی در استان انجام می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته برای 53 هزار و 697 کودک 3 تا 6 سال سنجش بینایی و غربالگری انجام شده است افزود: 330 کودک با تنبلی چشم از بین این تعداد تشخیص داده شد که برای درمان به مراکز تخصصی ارجاع شدند.
وی در خصوص درمان این کودکان شناسایی شده گفت: سازمان بهزیستی با حمایت مالی هزینه درمان و حتی جراحی کودکان خانواده های بی بضاعتی که دارای انحراف چشم بوده اند؛ داده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته حدود 90 درصد این گروه سنی تحت پوشش غربالگری بینایی قرار گرفتند، گفت: پایگاه های دائم غربالگری بینایی کودکان در طول سال و پایگاههای غیردائم در آبان و آذرماه به سنجش بینایی کودکان می پردازند.
کارشناس پیشگیری از معلولیت‌های بهزیستی استان یزد در خصوص هزینه های غربالگری بینایی گفت: برای مرحله غربالگری اولیه از چارت E با هزینه 2500 تومان استفاده می‌شود و برای برخی از کودکان نیز که سن کمتری دارند و ممکن است همکاری لازم را نداشته باشند، از دستگاه بینایی سنجی با هزینه 4 هزار تومان استفاده می‌شود.

انتهای پیام

captcha