نخستین مسابقات قرآن اورژانس 115 کشور برگزار شد + عکس
کد خبر: 3746659
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
در تهران؛

نخستین مسابقات قرآن اورژانس 115 کشور برگزار شد + عکس

گروه مسابقات ــ آئین اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن کارکنان اورژانس 115 کشور، روزگذشته، 22 شهریورماه در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن کارکنان اورژانس 115 کشور، عصر روزگذشته، 22 شهریورماه با حضور پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران، پیمان صابریان، رئیس مرکز اورژانس تهران، علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگسرای قرآن در سالن هدی این فرهنگ‌سرا برگزار شد.
این مراسم با پخش سرود کشورمان آغاز شد و سپس نصرالله بریچی از استان خوزستان و رتبه نخست این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد.
در این آئین که با اجرای محمدهادی صلح‌جو، مجری برنامه‌های معارفی صداوسیما همراه بود، پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور طی سخنانی گفت: هدف از برگزاری این مسابقات، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی و تعمیق آموزه‌های دینی در رفتارهای اجتماعی، فردی و کاری است. به‌طور حتم، برپایی اینگونه مسابقات موجب می‌شود، تأثیرات مثبت از لحاظ معنوی در رفتار و کلام و عمل‌مان ایجاد شود.

قرآن کریم اورژانس
وی افزود: انس با قرآن، موجب دوری انسان از آسیب‌های اجتماعی و تقویت باورها و فرهنگ دینی می‌شود که موجب خدمت بهتر به مردم نیز خواهد شد.
رئیس سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: این نخستین مسابقه است که سازمان اورژانس در زمینه قرائت و حفظ قرآن برگزار می‌کند که با استقبال روبرو شد، به‌گونه‌ای که در مرحله مقدماتی دو هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد 150 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.
وی با تأکید بر اینکه تمام شما شرکت‌کنندگان به نوعی از افراد برگزیده هستید، بیان کرد: همین اندازه که در این مسابقات قدم گذاشته‌اید، قطعاً برگزیده‌اید و شما باید قدر و ارزش خود را که در راه قرآن قدم برداشته‌اید، بدانید.
کولیوند با تأکید بر اینکه بهترین منبع برای الگوگیری، قرآن است، گفت: مفاهیم قرآنی روز به روز به کرامت انسانی و دانش و رفتار ما اضافه می‌کند و امیدوارم روزانه بیش از پیش با قرآن مأنوس باشیم.
بنابر گزارش ایکنا، نشان عزای اباعبدالله الحسین(ع) به‌صورت نمادین بر روی لباس سه نفر از کارکنان خدوم اورژانس کشور نصب و در ادامه تلاوت محمدرضا پورزرگری، قاری بین المللی کشورمان از سوره مزمل در سالن طنین‌انداز شد.

پیرحسین کولیوند اورژانس ایکنا
سخنرانی علی‌اکبر توپچی، رئیس فرهنگ‌سرای قرآن از دیگر بخش‌های این مراسم بود. وی با اشاره به اینکه انتخاب فرهنگ‌سرای قرآن به عنوان میزبان این مسابقات باعث افتخار است، گفت: یکی از چالش‌هایی که امروز در ارتباط با برنامه‌های قرآنی پیدا کردیم، این است که برخی بحث قرائت و روخوانی قرآن را خیلی ضروری نمی‌دانند و بیان می‌کنند که مهم عمل به قرآن است.
وی افزود: یقینا عمل به قرآن واجب است، اما همین قرائت قرآن به ماهو قرائت قرآن، چنانکه در سیره اهل بیت(ع) است، مایه آرامش است. یکی از اصلی‌ترین راه‌های راهیابی به درجات بالای قرآن، همین خواندن قرآن است و بزرگان ما نیز بر آن تأکید کرده‌اند.
توپچی با اشاره به روایتی که در آن آمده است که قرآن، میثاق‌نامه بین بنده و خالق است، پس سزاوار است که هر روز 50 آیه از آن تلاوت شود، بیان کرد: متأسفانه در جریان زندگی ما خیلی از اخلاقیات را فراموش کرده‌ایم.
وی افزود: راه حل معضلاتی که امروزه در جامعه شاهد آن هستیم، در آیات نورانی کلام وحی است، گویا ماندن در دنیا را جدی گرفته‌ایم و حال آنکه دنیا و زندگی در آن برای توشه‌گیری سرای آخرت و همچنین عمل به موازین دینی است.

اورژانس مسابقات قرآن
توپچی ابراز امیدواری کرد تا طی سال آینده شاهد برپایی با کیفیت‌تر مسابقات قرآن اورژانس کشور باشیم.
بخش دیگر این آئین ذکر مصیبت اباعبدالله الحسین(ع) توسط جعفری از مداحان اهل بیت(ع) و تلاوت حبیب الله پوراحمدی، قاری و مدرس قرآن بود. سپس سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران با اشاره به فرمایش پیامبر اکرم(ص) «اهل قرآن، اهل الله هستند»، اظهار کرد: این توفیق بزرگی است و مقام ارزشمندی است که شما عزیزان به برکت قرآن به آن نائل شده‌اید.
وی با اشاره به اینکه خدا را شاکریم که توفیق داده است، میزبان مرحله پایانی این دوره از مسابقات سازمان اورژانس کشور باشیم، ادامه داد: هر کدام از پدیده‌های خلقت یک ظاهر دارند و یک باطن، حضرت علی(ع) فرمود: «وَ إِنَّ القُرآنَ ظَاهِرُهُ أَنِيقٌ، وَ بَاطِنُهُ عَمِيقٌ» قرآن هم ظاهر دارد و هم باطن، ظاهرش شگفت‌انگیز و زیبا و باطن آن ژرف و عمیق است.
اوحدی عنوان کرد: همانطور که در کلام وحی اشاره شده است که باطن قرآن به اندازه‌ای عمیق است که اگر آن را به کوه‌ها نازل می‌کردیم، خشوع و خشیت از آن ظاهر می‌شد طبق آیه «لَوْ أَنْزَلْنَا هَذَا الْقُرْآنَ عَلَى جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خَاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ».

سعید اوحدی مسابقات قرآن اورژانس
وی با اشاره به اینکه هر فردی در هر جایگاه و موقعیت و مسئولیتی که قرار می‌گیرد هم ظاهر دارد و هم باطن، عنوان کرد: اما شما کارکنان اورژانس از موقعیت حساس‌تری برخوردار هستید و ظاهرش عجیب و باطن آن نیز حساس است که باید با آرامشی که با قرآن و آموزه‌های آن، کسب می‌کنید، آن را تقویت کنید. امام صادق(ع) فرمودند که اگر خداوند به انسان نعمتی عطا کرده است، چون جایگاهی که ما در آن به عنوان یک مسئول، مأمور و ... قرار گرفته‌ایم و نسبت به آن شناخت داشته باشد و با قلبش به دیگران خدمت کند، انسان شکر آن نعمت را ادا کرده است.

نخستین مسابقات قرآن کارکنان اورژانس 115 کشور برگزار شد
اوحدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایام محرم الحرام و خدمت بیش از 15 هزار نفر از کارکنان اورژانس به زائران اباعبدالله الحسین(ع)، عنوان کرد: این توفیق بزرگی است که شک نکنید، خداوند توفیق خدمت به خود باری‌تعالی را عنایت کرده است و امیدوارم بتوانیم با باطن ماه محرم که اعتلای قرآن و تداوم و پویایی ارزش‌های اهل بیت(ع)، وفاداری به ولایت و ولایت‌مداری، تمسک به سیره اهل بیت(ع) و ... آشنا شویم.

نخستین مسابقات قرآن کارکنان اورژانس 115 کشور برگزار شد
وی ادامه داد: اهل بیت(ع) چراغ‌های هدایت و کشتی نجات هستند، اما چراغ هدایت حضرت سیدالشهدا نورانی‌تر و کشتی نجاتش هم سریع و هم وسیع‌ترین است و چه جالب کشتی نجاتی که یک شبه شهدا را به قله‌های کمال رساند، شهدای مدافع حرمی که بصیرت پیدا کردند آن هم با قرائت قرآن، توسل به اهل بیت(ع)...
در پایان این مراسم نیز از حدود 35 نفر از نفرات برتر این دوره از مسابقات با اهدای هدایا و لوح سپاس تجلیل به‌عمل آمد. اسامی این افراد را اینجا ببینید.
گزارش تصویری آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآن کارکنان اورژانس 115 را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha