آموزش بیش از 50 هزار جوان و نوجوان در طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی
کد خبر: 3746670
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
صابونچی خبر داد:

آموزش بیش از 50 هزار جوان و نوجوان در طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

گروه سلامت ــ رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ورود این سازمان به آگاه‌سازی مبارزه با مواد مخدر و توانمندسازی روستاییان و حاشیه‌نشینان شهری و روستایی خبر داد.

آموزش بیش از 50 هزار جوان و نوجوان در طرح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعیشهاب الدین صابونچی، رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با ایکنا؛ با بیان اینکه اهداف و مسئولیت‌های بشر دوستانه این جمعیت ارتقای سلامت و تکریم انسان‌ها است، اظهار کرد: در این راستا و با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، این جمعیت براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ عضو شورای عالی اجتماعی بوده و گام‌های مهمی را در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس سازمان جوانان هلال احمر تفاهم‌نامه‌ای را با ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور از دو سال قبل منعقد و کار‌هایی را در این زمینه انجام داده است.
صابونچی ادامه داد: با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر به آموزش و آگاه سازی جوانان و نوجوانان کانون‌های این سازمان در رابطه با پیشگیری و مبارزه با اعتیاد پرداخته می‌شود.
وی عنوان کرد: این آموزش‌ها براساس یک گام سیستماتیک و علمی طراحی شده و با تأیدیه‌های وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر انجام می‌شود.
رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در این طرح ۵ منطقه تشکیل شده و در آن یک استان سرپرستی استان‌های دیگر را دارد، گفت: در این راستا گروه‌هایی را انتخاب کرده و یک سرگروه را آموزش داده و آن‌ها نیز خود یک سری گروه را آموزش می‌دهند.
وی بیان کرد: تا به حال حدود ۵۰ هزار نفر را مورد آموزش قرار داده‌ایم و این آموزش‌ها به صورت مدون انجام شده و به صورت آبشاری ادامه دارد در کناراین برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز پیش بینی شده است.
صابونچی همچنین با بیان اینکه توانمندسازی نیز بخش دیگر از فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است؛ یادآور شد: در شهر‌های کوچک، حاشیه شهر‌ها حتی روستا‌ها موضوعاتی از جنس آموزش مهارت و کمک به کسب و کار‌های نوپا، خرد و توانمندسازی را انجام می‌دهد. این چنین را دنبال می‌کند.
وی در پایان افزود: به نظر می رسد، توانمندسازی علاوه بر اینکه به اشتغال کمک می‌کند از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و حاشیه شهر‌ها و از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.
انتهای پیام
captcha