خیر رسانی از جنس شعور حسینی/ ختم قرآن برای اموات خیرین
کد خبر: 3746701
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

خیر رسانی از جنس شعور حسینی/ ختم قرآن برای اموات خیرین

گروه جامعه ــ‌ رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه و دارالشفای امام حسین(ع) فراتر رفتن از شور حسینی به سوی شعور حسینی را هسته اولیه شکل گیری این بنیاد خیریه عنوان و اظهار کرد: 100 قاری قرآن حرفه ای با این بنیاد در تعامل هستند و برای درگذشتگان و اموات خیرینی که با این نهاد خیریه همکاری دارند، مجالس ختم قرآن کریم جامع برگزار می کنند.

یآزمایش، مؤسس و رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه و دارالشفای امام حسین(ع) فردوس در گفت و گو با ایکنا؛ به نحوه شکل گیری و فعالیت این نهاد خیریه از گذشته تاکنون پرداخت و گفت: این طرح در سال 1382 با نیت تأمین کمک هزینه دارو و درمان محرومان در شهرستان فردوس شکل گرفت و امروز بعد از گذشت 15 سال دایره خدمات خود را بسیار گسترده تر کرده است. 

وی فراتر رفتن از شور حسینی به سوی شعور حسینی را هسته اولیه شکل گیری بنیاد خیریه و دارالشفای امام حسین(ع) عنوان و اظهار کرد: دارالشفا از همان ابتدای فعالیت با جلب کمک‌های مردمی و نیت خیرخواهانه مردم و فعالیت‌های داوطلبانه اداره شده است. برگزاری نمایشگاه سلامت، توزیع قلک و عضویت در جمع یاوران شفا از روش‌های جلب کمک‌های مردمی در دارالشفا بوده است تا در زمینه‌های پزشکی، درمانی، خدماتی، بهداشتی، درمانگاهی، رفاهی و صرفا در جهت حمایت از بیماران محروم و سرطانی به کار گرفته شود. 

آزمایش با بیان اینکه بنیاد خیریه و دارالشفای امام حسین(ع) برخلاف سایر انجمن های خیریه، کمک های مردمی جذب شده را صرفا به مصرف دارو و درمان محرومان می رساند و از این مبلغ هیچ بخشی را به هزینه های شارژ و حقوق پرسنلی و هزینه های جاری اختصاص نمی دهد، گفت: ایجاد درمانگاه جنب بنیاد خیریه و ایجاد درآمد توانسته است تا حدی به تأمین هزینه های جاری کمک کند. 

ی

وی حفظ کرامت و منزلت انسانی بیماران محروم و سرطانی و خانواده‌های آنان را از اهداف بنیاد خیریه و دارالشفای امام حسین(ع) دانست و گفت: در تلاشیم بیماران شادمانه و امیدوارانه مراحل درمان را طی کنند و خانواده آنان تنها به سلامت بیماران خود بیاندیشد. 

آزمایش میانگین میزان کمک های مردمی خیران در ماه را 60 میلیون تومان اعلام و عنوان کرد: این بنیاد خیریه نسبت به منطقه عملکرد بسیار بهتری داشته و توانسته است تا حد زیادی اعتماد مردم منطقه را به خود جلب کند. مردم فطریه، اعانات، ‌نذر،‌ ثلث سهم مبارک امام و ... را طبق فتوای مراجع دینی به خیریه تحویل می دهند، به نحوی که در سطح منطقه 70 درصد کمک های مردمی به دست این خیریه و 30 درصد الباقی به دست سایر مراکز خیریه، کمیته امداد و بهزیستی می رسد. 

وی سالم و شفاف بودن فعالیت های بنیاد خیریه و دارالشفای امام حسین(ع) را از جمله علل گرایش مردم و خیرین به این نهاد برای کمک رسانی خواند و اظهار کرد: دارالشفای امام حسین(ع) تبلوری از ایفای نقش مشارکت مردمی در جامعه است. 

آزمایش در ادامه به ساز و کارهای حمایتی از محرومان برای بهره مندی از خدمات دارالشفای امام حسین(ع) اشاره و عنوان کرد: اگرچه هزینه های دارالشفاء 30 درصد کمتر از بخش خصوصی است اما برخی افراد در تأمین همین هزینه نیز با مشکل روبرو هستند،‌ بنابراین سعی کردیم تا با ایجاد ساز و کارهای دیگری زمینه بهره مندی اقشار کم درآمد را نیز مهیا کنیم. 

وی ورود به عرصه وام دهی را با مشکلات مادی همراه دانست و گفت: بدین جهت با صندوق های قرض الحسنه خوش نام منطقه وارد مذاکره شدیم و حساب های بانکی خودمان را به این صندوق ها بردیم تا از اعتبار این حساب ها به افراد معرفی شده از سوی بنیاد خیریه امام حسین(ع) وام اعطا شود. 

ی

 وی اعطای کمک به محرومان را فارغ از منطقه جغرافیایی شهرستان فردوس و به صورت سراسری و کشوری خواند و گفت:‌ بخشی از مشکلات درمانی محرومان با مراجعه به درمانگاه حل و فصل می شود، اما در بخش دیگری باید نسبت به ارجاع بیماران اقدام کنیم. در بخش ارجاع با بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی شهرهای بزرگ در ارتباط هستیم و در قالب تفاهم نامه و قرارداد هزینه های درمانی افراد ارجاع داده شده را تقبل می کنیم. 

آزمایش میزان جوابگویی و تحت حمایت قراردادن محرومان در بنیاد خیریه و دارالشفای امام حسین(ع) را به فضل الهی بسیار مطلوب ارزیابی وعنوان کرد: گویی خداوند با هر محروم، یک حامی نیز به سوی بنیاد روانه می کند و این امری متافیزیکی است.

 آزمایش از تولید نرم افزاری به منظور شناخت محرومان و جلویری از موازی کاری در ارائه خدمات از سوی نهادهای مختلف خبر داد و گفت: این نرم افزار از سوی بنیاد خیریه امام حسین(ع) تولید شد اما به مرحله اجرایی شدن نرسید، چرا که سایر نهادها همچون کمیته امداد، بهزیستی و ... توان اجرایی کردن آن را به لحاظ نیروی انسانی نداشتند.

رئیس هیئت مدیره بنیاد خیریه و دارالشفای امام حسین(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به نحوه قدردانی این بنیاد از خیران و نیکوکاران اشاره و عنوان کرد: 100 قاری قرآن حرفه ای با بنیاد در تعامل هستند و برای در گذشتگان و اموات خیرینی که با این نهاد خیریه همکاری دارند، مجالس ختم قرآن کریم جامع برگزار می کنند. در هر فراخوان 40 تا 50 نفر از این قاریان حضور پیدا می کنند و مجلس ختم قرآنی شکل گرفته و ثواب آن به روح اموات مورد نظر فرد حامی هدیه می شود. این مراسم معنوی بیش از سه بار در هفته برگزار می شود.

انتهای پیام

captcha