فعالیت ۸۲ هزار هیأت مذهبی در سطح کشور
کد خبر: 3746708
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
رفاهی:

فعالیت ۸۲ هزار هیأت مذهبی در سطح کشور

گروه اجتماعی - مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه با اشاره به اجتماع عظیم عزاداری‌های محرم گفت: ۸۲ هزار هیأت مذهبی در سطح کشور داریم و ۲۵۰ هزار مبلغ مذهبی به شهرها اعزام شدند که باید از این ظرفیت در زمینه آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، سیدعلی‌اصغر رفاهی، مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه پنج‌شنبه، 22 شهریور در همایش سران طوایف جنوب و شرق استان کرمان گفت: نکته مورد توجه در این گردهمایی با اصل ۱۵۶ قانون اساسی برابر است که در این اصل پنج بند برای ما مشخص شده و ما علاوه بر این وظایف دیگری هم داریم.
وی افزود: قوه قضاییه و دادگستری دو موضوع مهم را در راس کار خود دارند و این دو موضوع رسیدگی به پرونده‌ها و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
رفاهی تصریح کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است که مقام معظم رهبری به صحنه آمدند و ایشان فرمودند: من از شما کار انقلابی جهادی و فوق‌العاده با رویکرد مردمی می‌خواهم و ما باید به خواسته رهبر انقلاب بیشتر از پیش توجه داشته باشیم .
وی اظهارکرد: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باید به سمت مردم برویم و هر زمان به سمت مردم رفتیم پیروز شدیم ما در دفاع مقدس از همه اقشار شهید داشتیم در باب زلزله کرمانشاه حرکت‌های مردی عظیمی انجام شد و هنر ما مسئولان باید این باشد که مردم را پای کار بیاوریم.
مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه ضمن تشکر از تعامل و مشارکت همه سران طوایف و مسئولان قضایی و امنیتی گفت: در بحث پیشگیری معاونت پیشگیری‌های قوه قضاییه ۲۰ برنامه را طراحی کرده است و برای اجرای آن از ظرفیت‌های مردمی در استان‌ها باید استفاده کنیم.
رفاهی افزود: نظام جمهوری اسلامی درخت تنومندی است و امکانات قوی و اقتدار ملی داریم و باید در بحث جرائم و آسیب‌های اجتماعی دغدغه داشته باشیم.
وی با اشاره به اجتماع عظیم عزاداری‌های محرم تصریح کرد: ۸۲ هزار هیأت مذهبی در سطح کشور داریم و ۲۵۰ هزار مبلغ مذهبی به شهرها و استان‌ها اعزام شدند که باید از این ظرفیت در زمینه آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.
رفاهی گفت: اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی از آسیب‌های اجتماعی به‌شمار می‌آیند و ما باید برای حل این مشکلات تلاش و همکاری بیشتری داشته باشیم و از ظرفیت مردمی استفاده کنیم.
وی افزود: افرادی که می‌توانند به عنوان میانجی باشند شناسایی شوند و اسامی به اداره کل مردمی اعلام شود و به آنها در این زمینه آموزش داده می‌شود و فعالیت سران طوایف برای فرهنگ‌سازی، مستندسازی شود.
مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی قوه قضائیه تأکید کرد: در شهرستان‌ها سامانه سجام مهم‌ترین برنامه سامانه جامع اطلاعات مردمی است و با این سامانه مردم در سریع‌ترین زمان ممکن مهمترین موضوعات را به ما اطلاع داده و ما به اطلاع مسئولان شهرستان‌ها می‌رسانیم .
انتهای پیام

captcha