همایش شیرخوارگان حسینی در ورزقان برگزار شد
کد خبر: 3746718
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

همایش شیرخوارگان حسینی در ورزقان برگزار شد

گروه اجتماعی- همایش شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) و طفل شش‌ماهه‌اش در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) ورزقان برگزار شد.

 همایش شیرخوارگان حسینی در ورزقان برگزار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، همایش شیرخوارگان حسینی امروز با حضور پرشور عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) و طفل شش‌ماهه‌اش در مسجد حضرت ابوالفضل العباس(ع) ورزقان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی پورمحمد، امام جمعه ورزقان در این همایش اظهارکرد: ترویج فرهنگ حسینی در جامعه امروز یک ضرورت است و باید برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان در این راه حرکت کنیم.

همایش شیرخوارگان حسینی در ورزقان برگزار شد

وی، با اشاره به شخصیت والای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و فرزندان و انصار آن حضرت گفت: اینکه طفل 6 ماهه‌ای بر اثر عطش و تشنگی در صحرای گرم کربلا بی تاب شود و امام حسین (ع) این طفل شیرخواره را که لب‌های مبارکش خشکیده است را به سمت دشمن نشان دهد و از جبهه کفر تقاضای آب برای سیراب شدن این طفل کند و قاتلان دشت کربلا، کوچکترین سرباز حضرت سیدالشهدا (ع) را هدف تیر سه شعبه خود قرار داده و آن در شش ماهگی شهید کردند و لکه ننگی در تاریخ حکومت بنی امیه گذاشتند و باید ضمن بیان مظلومیت این طفل بر طبل رسوایی بنی‌امیه کوبید.

وی هدف از برگزاری این همایش را بزرگداشت مقام شامخ حضرت علی اصغر(ع)، بیان مظلومیت شیرخوار امام حسین(ع) و تبیین اهداف و پیام های اصلی قیام عاشورا دانست. 

همایش شیرخوارگان حسینی در ورزقان برگزار شد

در این همایش مادران به نوزادان خود لباس‌های یک رنگ سبز و سفید پوشانده و آنها را ملبس به پیشانی‌بندهایی با عناوین یا صاحب‌الزمان (عج)، یا حسین (ع) و یا زهرا (س) کردند. 

مادران، کودکان و نوزادان خود را برای توسل به حضرت علی‌اصغر(ع) روی دستان خود گرفته و هم ناله با زنان کربلا برای غربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) گریستند.

انتهای پیام

captcha