حادثه «خان أحمر»، مصداق پاکسازی نژادی اسرائیل
کد خبر: 3746724
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴

حادثه «خان أحمر»، مصداق پاکسازی نژادی اسرائیل

گروه بین‌الملل ـ عطا الله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت‌المقدس، یورش نظامیان اسرائیلی به روستای «خان أحمر» را مصداق پاکسازی نژادی اسرائیل دانست و گفت: این سیاستی است که ملت فلسطین را در هر جا هدف قرار می‌دهد.

عطا الله حنا:
به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری معا؛ عطاالله حنا، سراسقف کلیسای روم ارتدوکس در بیت‌المقدس در دیدار با هیئتی حقوقی از پارلمان اروپا در قدس با بیان این مطلب گفت: اوضاع قدس هر روز در حال تغییر است و فلسطینی‌ها از سیاست اخراج، به حاشیه راندن، آزار و اذیت و هدف قرارگرفتن رنج می‌برند.
 
وی در ادامه با اشاره به این که اشغالگران اسرائیلی از طریق تندروها و شهرک‌نشینان برای سیطره قدس تلاش می‌کنند، گفت: مقامات اسرائیل بدون توجه به اهمیت قدس نزد مسیحیان و مسلمانان، برای یهودی‌سازی کامل این شهر تلاش می‌کنند.

هیئتی حقوقی از پارلمان اروپا با هدف کشف حقایقی درباره اوضاع فلسطین به قدس شریف سفر کرده و این هیئت قرار است از روستای خان احمر و برخی استان‌های فلسطین بازدید و از نزدیک با اوضاع قدس آشنا شوند.
 
یادآوری می‌شود،  نیروهای رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه به روستای خان احمر یورش بردند که این اقدام مقدمه‌ای برای تخلیه و تخریب این روستا است.

پیشتر نظامیان اسرائیلی مسیر اصلی منتهی به خان احمر را بسته و به حامیان ساکنان این روستا اجازه رفتن به این منطقه بادیه نشین را ندادند. دادگاه عالی اسرائیل روز چهارشنبه گذشته درخواست ارائه شده توسط ساکنان خان احمر در اعتراض به حکم تخلیه و تخریب روستایشان را رد کرد.

نظامیان اسرائیلی بامداد دیروز همچنین، آنچه که فعالان فلسطینی آن را روستای جدید «وادی احمر» می‌نامیدند را تخریب کردند. این روستا در نزدیکی روستای خان احمر ایجاد شده بود.

انتهای پیام
captcha