امام‌حسین(ع)، برجسته‌ترین الگوی خیرخواه جامعه بشری است
کد خبر: 3746731
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

امام‌حسین(ع)، برجسته‌ترین الگوی خیرخواه جامعه بشری است

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه امام‌حسین(ع) برجسته ترین الگوی امربه معروف و خیرخواه جامعه‌بشری در طول تاریخ است، گفت: امربه معروف و نهی‌از منکر به عنوان یک واجب فرصت‌بخش و افزایش خیرخواهی در جامعه تلقی می‌شود.

امام‌حسین(ع)، برجسته‌ترین الگوی خیرخواه جامعه بشری در طول تاریخ است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر اصلانی فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی ظهر امروز در پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه بااشاره به اینکه در هفته امربه معروف و نهی‌از منکر قرار داریم، اظهار کرد: امسال شعار نهادینه‌سازی فرهنگ امربه معروف و نهی‌از منکر در جامعه از سوی مسئولین سیاست‌گذار انتخاب شده‌است و باید با نهادینه‌سازی این شعار بتوانیم این تکلیف الهی را انجام دهیم.

وی درخصوص اهداف برگزاری برنامه‌های هفته امربه معروف و نهی‌از منکر خاطرنشان کرد: همه باید انجام این فریضه الهی را به عنوان یک تکلیف دینی برای خود تلقی کنند و دست به دست هم خواهیم داد تا در این هفته معنوی نسبت به انجام واجبات الهی خود پیش‌قدم باشیم.

اصلانی ادامه داد: امربه معروف و نهی‌از منکر باید با رویکرد الهی در تمام سطوح جامعه و بهره‌گیری از فضای معنوی ماه محرم و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری از اقدامات برجسته تمامی مسلمانان باشد.

وی تاکید کرد: برنامه‌های این هفته باید متناسب با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بوده و ارائه گزارش در رابطه با عملکرد ستاد امربه معروف و نهی‌از منکر در استان نیز باید در این هفته انجام پذیرد.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با همت مردم متدین و انقلابی استان توانسته‌ایم در اجرای این فریضه الهی اقداماتی را در استان انجام داده و نباید فقط به این اقدامات بسنده کنیم چرا که هنوز به قله‌های رفیع این فریضه راه بسیار زیادی در پیش رو داریم.

وی بااشاره به اینکه 230 برنامه متنوع در هفته امربه معروف و نهی‌از منکر در استان برگزار خواهد شد، افزود: با مشارکت مردم و سمن‌ها توانستیم بخشی از ماموریت‌های امربه معروف و نهی از منکر را در طول این هفته انجام دهیم.

اصلانی یادآور شد: 537 شورا در قالب امربه معروف و نهی‌از منکر در جغرافیان استان انجام وظیفه می‌کنند که از این تعداد 421 شورا متعلق به ادارات دولتی و 116 شورا برای تشکل‌های مردمی است.

وی گفت: تشکل‌های مردمی باید 10 برابر تشکل‌های دولتی باشند و ما امسال با تدبیر امام جمعه ارومیه بر این هستیم تا در بیش از 3500 هیات‌های مذهبی استان که برای عزاداری محرم برنامه دارند، شوراهای امربه معروف و نهی‌از منکر را در این هیات‌ها ایجاد نماییم.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی اظهار کرد: جامعه‌ای که امر به معروف و نهی‌از منکر نداشته باشد یک جامعه مُرده بوده و ما باید بتوانیم این فریضه که زیربنای تمام حرکات اسلامی است را در جامعه پیاده کنیم.

وی ادامه داد: امروز بزرگترین معروف این است که تمام مردم از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند تا روز به روز شاهد شکوفایی هرچه بیشتر انقلاب اسلامی باشیم و یکی از معروفات اساسی در جامعه نیز در رابطه با تحقق شعار سال جاری است.

اصلانی خاطرنشان کرد: مصادیق امربه معروف در حوزه اقتصاد در واقع تلاش برای افزایش ثروت ملی، اصلاح الگوی مصرف و حمایت از تولیدات داخلی است و منکرهای اقتصادی امروز جامعه نیز این است که با جنگ اقتصادی که دشمنان در جامعه به راه انداخته اند مقابله گردیده و مبارزه با احتکار، ربا، قاچاق، ایجاد رقابت ناسالم، ایجاد ناامنی و التهاب در بازارهای مختلف از مصادیق منکرات است.

انتهای پیام

captcha