برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی الغدیر خرم‌آباد
کد خبر: 3746742
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی الغدیر خرم‌آباد

گروه اجتماعی ـ مصلی الغدیر خرم‌آباد، صبح امروز جمعه، 23 شهریور میزبان کودکان و مادران حسینی بود تا شیرخوارگان با علی‌اصغر و مادران‌شان با رباب هم‌نوا شوند.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلی الغدیر خرم‌آباد

 

به گزارش ایکنا از لرستان، در بیست و سومین روز از شهریورماه، هم‌زمان با اولین جمعه محرم الحرام، که تحت عنوان روز علی اصغر نامگذاری شده، درب‌های مصلی الغدیر خرم‌آباد راس ساعت هفت صبح بر روی هزاران مادر و کودک که لباس سبز و سفید بر تن داشتند، گشوده شد که با حضورشان همایش شیرخوارگان حسینی، رونق گیرد.
در این روز مادران کودکان خود را نذر امام زمان(عج) و حضرت علی اصغر کرده و آن‌ها را با نام امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) بیمه کردند.
در این همایش که به‌همت گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و کانون فرهنگی مذهبی ابناءالزهرا(س) مسجد جوادالائمه(ع) خرم‌آباد برگزار شد، مداحان اهل‌بیت به مداحی پرداخته و در پایان با خواندن نذر نامه، مادران کودکان خود را نذر امام زمان(عج) کرده و با رباب همراهی و همدلی کردند.
آن‌چه در این مجلس قابل لمس بود حس هم‌دردی مادران با رباب و حس هم‌دردی پدران حاضر در جلسه با امام حسین(ع) بود، پدری که پس از شهادت پدر روی بازگشت به خیمه ها را نداشت.
در زمان ورود گهواره علی اصغر به مجلس، شور و نوای خاصی در جلسه حکم فرما شد، کسانی بودند در این مجلس که فرزند نداشتند اما به نیت فرزنددار شدن در آن حضور یافته بودند، که امیدواریم خداوند این نعمت را شامل حال آنها نیز بگرداند.
علی اصغر را باب الحوائج می نامند چراکه کسی از روضه او دست خالی بیرون نخواهد رفت، این سخن یکی از مداحان است، پس هرآنچه آرزو در دل دارید در ذهن آورید و همه با هم آیه شریفه را بخوانیم:  «أَمَّنْ یُجِیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَكْشِفُ السُّوءَ».

انتهای پیام 

captcha