فرصت‌های عاشورایی با مطالب مستند و واقعی احیا می‌شوند
کد خبر: 3746756
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
امام‌جمعه قزوین:

فرصت‌های عاشورایی با مطالب مستند و واقعی احیا می‌شوند

امام‌جمعه قزوین گفت: مبلغان و سخنرانان موظف هستند از آنچه درباره واقعه کربلا و نهضت عاشورا بیان می‌کنند مواظبت کنند كه مستند و واقعی باشد؛ مطالب سست و مبتنی بر خواب‌وخیال، تلف کردن فرصت‌های عاشورایی است.

فرصت‌های عاشورایی با مطالب مستند و واقعی احیا می‌شوند 

به گزارش ايكنا از قزوين، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین امروز 23 شهريور که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه مبلغان دانشمند و توانمند در همه جای کشور، مخصوصاً استان قزوین بسیج شده‌اند تا حقایق و معارف دینی و حماسی نهضت عاشورا را تبیین کنند.
وی تصریح کرد: باید از این مجالس و محافل حسینی (ع) نهایت استفاده را ببریم و شور و حماسه حسینی (ع) را در محافل اباعبدالله الحسین (ع) با تمام توان به نمایش بگذاریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: مبلغان و سخنرانان موظف هستند از آنچه درباره واقعه کربلا و نهضت عاشورا بیان می‌کنند مواظبت کنند كه مستند و واقعی باشد؛ مطالب سست و مبتنی بر خواب‌وخیال، تلف کردن فرصت‌های عاشورایی است.
امام‌جمعه قزوین افزود: امام حسین (ع) معارف نورانی بسیاری را در همه زوایای زندگی ما در مقطع شش‌ماهه نهضت و قیام عاشورا بیان کردند. می‌باید کلام و پیام آن حضرت را فراگرفته و در زندگی خود بکار بگیریم و نسخه تمام ابعاد زندگی را از کلام اباعبدالله الحسین (ع) دریافت نماییم.
وی با تأکید بر برپایی هر چه باشکوه‌تر برنامه‌های روز تاسوعا و عاشورا، گفت: چند سالی است برنامه‌های تاسوعا و عاشورا با نظم و برنامه منظمی برگزار می‌شود. برخی از مؤمنان که از شرایط چند سال پیش رضایت نداشتند، برنامه‌هایشان را تغییر دادند و در مساجد و تکایا عزاداری می‌کنند.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: همه می‌دانند که مراسم عزاداری امام حسین (ع) می‌باید در خیابان و انظار عمومی برگزار شود اما به خاطر وجود طبل‌ها و شیپورها برخی از هیئت‌ها از خیابان‌ها، به تکایا و حسینیه‌ها رفتند.
خطیب جمعه قزوین در این خصوص ادامه داد: خوشبختانه چند سالی است برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته و از همه آن عزیزان خواهش می‌کنیم بدانند اوضاع تغییر کرده و بهتر آن است که همه هیئات، دسته‌ها، مؤمنین و مؤمنات این حرکت جدید را اجابت کنند و عزاداری خود را در خیابان‌ها برگزار نمایند.
وی یادآور شد: مردم زنجان، اردبیل، بم، یزد و خیلی از شهرهای دیگر فضای جدیدی را ایجاد کرده‌اند و مراسم تاسوعا و عاشورا به شکل بسیار مناسبی برگزار می‌کنند و ما نیز در استان باید همین روند را طی کرده و به جایگاه حقیقی خود در برپایی عزاداری‌ها برسیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: امیدواریم امسال نیز با مشارکت همه عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) کاری کنیم تا حماسه‌آفرینی خیابانی و ارادتمندی به اباعبدالله الحسین (ع) در کنار شهرها و استان‌های دیگر برای ما سربلندی و روسفیدی نزد امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت به بار بیاورد.
امام‌جمعه قزوین تأکید کرد: اهمیت برپایی عزاداری‌های ایام محرم در این است که دیده شود تا دشمنان اباعبدالله الحسین (ع) در سراسر عالم شور و شعور عزاداری‌ها و ارادت روزافزون مردم را مشاهده کنند.

دشمن با کمک احتکار کنندگان داخلی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: دشمن طی این روزها شرایط نابسامانی را برای کشور ما ایجاد کرده است که متأسفانه بی‌تدبیری مسئولان نیز کمک دشمن شد؛ البته احتکار کنندگان نیز در راه‌اندازی این آشفته‌بازار بی‌تقصیر نیستند.
امام‌جمعه قزوین افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس بسیاری از مردم ما در لباس رزمنده برای دفاع از کشور به میدان جنگ می‌رفتند و به شهادت می‌رسیدند، اما عده‌ای دیگر با احتکار کالاهای اساسی عامل سختی و فشار اقتصادی به مردم شدند و با مرگ خود دست‌خالی از دنیا رفتند.
وی ادامه داد: امروز دشمن با کمک احتکار کنندگان داخلی به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام است و هدف آن‌ها این است که مردم احساس دلگرمی خود را به انقلاب از دست بدهند؛ البته دشمن کور خوانده است و ملت ایران همیشه پشتیبان این انقلاب هستند.
آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: همه ما باید با بصیرت در مقابل چالش‌هایی که دشمن برای انقلاب ما ایجاد می‌کند، ایستادگی کنیم و با وحدت، انسجام و عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب این مشکلات را پشت سر بگذاریم و اجازه ندهیم دشمن با بازی جدید خود ما را مشغول کند.

در ایام محرم بیشتر به یاد محرومان و مستضعفان باشیم

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: در فضای سخت معیشتی و مشکلات اقتصادی که زندگی مردم سخت شده است و هم‌زمان در فضای محرم سعی کنیم به یاد محرومان و مستضعفین شهر باشیم و به هر شکل ممکن سعی کنیم فشار اقتصادی را از آن‌ها کم کنیم.
وی ادامه داد: خوشبختانه با توجه به آمارهای ارائه‌شده از سوی مسئولان کمیته امداد، استان قزوین در کمک‌رسانی به محرومان و فقرای شهر خود نسبت به مناطق و استان‌های دیگر پیشکسوت و پیشتاز است.

انتهای پیام

captcha