نهضت خونین عاشورا در سایه شور و شعور حسینی ماندگار شد
کد خبر: 3746763
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

نهضت خونین عاشورا در سایه شور و شعور حسینی ماندگار شد

گروه سیاسی- نماینده ولی فققیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه نهضت خونین عاشورا در سایه شور و شعور حسینی ماندگار شده است‌، گفت: قیام امام حسین(ع) آثار و نتایج بسیاری داشت که یکی از آنها رسوایی حاکمان بنی امیه و مشخص شدن چهره واقعی این قوم به مردم بود.

 نهضت خونین عاشورا در سایه شور و شعور حسینی ماندگار شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز، با بیان اینکه نهضت خونین عاشورا در سایه شور و شعور حسینی ماندگار شده است‌، گفت: قیام امام حسین(ع) آثار و نتایج بسیاری داشت که یکی از آنها رسوایی حاکمان بنی امیه و مشخص شدن چهره واقعی این قوم به مردم بود.

وی، افزود: روشنگری مردم یکی دیگر از نتایج قیام عاشورا بود و بعداز این نهضت یزد و بنی امیه مورد لعن و نفرین مردم قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، تاکید کرد: احیا و زنده نمودن برخی از ارزش ها در برابر حکومت جاهلان یکی دیگر از این نتایج بود و این قیام الگویی شد برای قیام بعداز نهضت عاشورا که در سرزمین های اسلامی به وقوع پیوست.

خطیب جمعه تبریز، با تاکید به اینکه این احسان و نذرها در دستگاه امام حسین(ع) به نتیجه خواهد رسید، تصریح کرد: سعی کنید که با اخلاص باشد و متانت و شأن هیاتی‌ها رعایت شود.

وی در ادامه با اشاره به نشست سه جانبه، سه کشور روسیه، ترکیه، ایران در تهران اظهار کرد: در این نشست برکاتی حاصل شد که می‌توان به شکل‌گیری محوری جدید در برابر غرب و آمریکا و از جمله مخالفت با حضور نامشروع آمریکا در منطقه و یک صدا کردن مواضع سه کشور در خصوص سوریه و امضای تاریخی صهیونیست‌ها و اتحاد روسای سه کشور برای حذف دلار در معاملات جهانی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم، همچنین آتش زدن کنسولگری ایران در بصره، شهر شیعه‌نشین عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در هفته اخیر شاهد رویدادهای خرابکارانه و مشکوک بودیم به طوریکه حمله برخی مغرضان و معترضان به کنسولگری باعث وارد شدن خسارت زیادی شد که البته این حمله وحشیانه از سوی بسیاری از نهادها و جریان‌های سیاسی و شخصیت دولتی در عراق محکوم شد.

امام جمعه تبریز با تاکید به اینکه به طور کلی کشور در موقعیت حساس و سرنوشت‌سازی قرار دارد که نیازمند تامل و دقت نظر مسوولان، هوشیاری و بصیرت دارد، افزود: بسیاری از کارشناسان و ناظران بر این باورند که دور جدید از اقدامات دشمن برای ایجاد بحران در عراق با هدف تحت تاثیر قرار دادن روابط دو کشور ایران و عراق شروع شده که حادثه کنسولگری بخشی از این هدف بود.

وی همچنین به عملیات موشکی ایران در اقلیم کردستان عراق اشاره کرد و گفت: این عملیات نشان اقتدار، تسلط نظامی و اشراف اطلاعاتی حافظان امنیت در داخل و خارج مرزها دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، آتش زدن کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق توطئه طراحی شده دشمنان دو ملت در آستانه اربعین حسینی دانست و افزود: اما باهوشیاری مردم ایران و عراق این نقشه ها خنثی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha