ترویج فرهنگ حسینی؛ محور برنامه‌های هیئات مذهبی و آموزش و پرورش لرستان
کد خبر: 3746823
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱

ترویج فرهنگ حسینی؛ محور برنامه‌های هیئات مذهبی و آموزش و پرورش لرستان

گروه فرهنگی ـ رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان با اشاره به نقش بی‌بدیل دستگاه تعلیم و تربیت در انتقال فرهنگ عاشورایی به دانش‎آموزان، گفت: آموزش قرآن، مداحی و در یک کلام انتقال شعور حسینی در بین دانش‌آموزان محور برنامه‌های هیئات مذهبی با آموزش و پرورش است.

ترویج فرهنگ حسینی؛ محور برنامه‌های هیئات مذهبی با آموزش و پرورش لرستان

 به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‎وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان جمعه، 23 شهریور در دیدار با رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان از برگزاری مراسم سوگواری «احلی من العسل» با حضور عزاداران حسینی دانش‌آموز در خرم‌آباد خبر داد.
وی محرم و صفر را فرصتی مغتنم برای آشنایی دانش‌آموزان با آرمان‌های سرور و سالار شهیدان خواند و گفت: صاحب‌نظران و روحانیون با روش‌های نو و اثرگذار می‌توانند در کنار شور حسینی، شعور حسینی را به‌درستی در بین نسل جوان و نوجوان جامعه ترویج دهند.
زینی‌وندمقدم اضافه کرد: با توجه به آغاز سال‌تحصیلی برنامه‌ریزی فرهنگی خوبی انجام گرفته تا مهر امسال مهری با رنگ و بوی حسینی باشد و علاوه‌بر این در ششم محرم نیز دانش‌آموزان خرم‌آبادی لبیک‌گویان با سرور و سالار شهیدان در سوگواری «احلی من العسل» در حسینیه حبیب ابن مظاهر شرکت خواهند کرد.
حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان و قائم مقام شورای هیئات مذهبی کشور نیز به نقش بی‌بدیل دستگاه تعلیم و تربیت در انتقال فرهنگ عاشورایی اشاره کرد و گفت: در جهت آموزش قرآن، مداحی و در یک کلام انتقال شعور حسینی در بین دانش‌آموزان محور برنامه‌های هیئات مذهبی با آموزش و پرورش است.
در ادامه به پاس زحمات و تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش در اجرای برنامه‌های مذهبی ایام محرم و انتقال فرهنگ عاشورا، کتیبه آستان قدس با نام مبارک امام حسین(ع) به رضا زینی‌وند مقدم اهدا شد.

انتهای پیام

captcha