اقدام جدی برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نشده است/ مسئولان فارس توجهی به بیت‌الاحزان ندارند
کد خبر: 3746831
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
شاهسونی:‌

اقدام جدی برای تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن نشده است/ مسئولان فارس توجهی به بیت‌الاحزان ندارند

گروه فعالیت‌های قرآنی - عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور معتقد است که از سال ۹۰ تاکنون که مقام معظم رهبری درباره تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور کرده‌اند، اقدام جدی در این مقوله نشده است.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه معظم رهبری در سال 90 فرمودند ما باید 10 میلیون حافظ قرآن در كشور داشته باشیم و آن را باید تربیت كنیم، گفت: از سال 90 تاكنون تمام سخنان معظم‌له كه رصد كردیم دیگر ایشان دستور و صحبتی در رابطه با حفظ قرآن نكردند و منتظرند حركتی انجام شود اما متأسفانه هیچ اقدام جدی در این مقوله نشده است به جز صحبت كردن‌های بیهوده.
وی افزود: طی صحبتی كه با معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد داشتم، مشخص شد كه در كشور در طی یك سال یك هزار نفر حافظ كل قرآن كریم می‌شوند كه یك چهارم آن از مؤسسه بیت‌الاحزان است اما سئوال اینجاست كه ما با تربیت سالی یك هزار حافظ كل قرآن چه زمانی می‌توانیم به 10 میلیون حافظ برسیم.

بیت‌الاحزان متعلق به جهان اسلام است
شاهسونی با تصریح اینكه این مؤسسه متعلق به كل جهان تشیع و اسلام است، گفت:‌ استان فارس خاستگاه این مؤسسه است كه متأسفانه مسئولان آن توجه چندانی به بیت‌الاحزان ندارند.

كسی ظرفیت‌های بیت‌الاحزان را در نمی‌یابد
وی افزود: ما در بعد اشتغالزیی قریب یك هزار و 500 را مشغول به كار كردیم اما كسی به این مقوله و ظرفیت بیت‌الاحزان توجه نمی‌كند در صورتی كه انتظار ما خیلی بیشتر از این‌هاست.
شاهسونی اظهار كرد: مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان بیشتر از آنچه كه در استهبان شناخته شود، در شیراز شناخته می‌شود و بیشتر از آنچه كه در شیراز شناخته شود،‌ در تهران شناخته می‌شود.

در استان فارس ضعف قرآنی زیادی داریم
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با بیان اینكه مسئولان كشوری توجه بیشتری به مؤسسه بیت‌الاحزان دارند، گفت: اما متأسفانه مسئولان استان فارس اصلاً توجهی به این مؤسسه دارند در حالی كه در استان ضعف قرآنی بسیاری داریم.

در بحث آموزش‌های قرآنی ضعیف هستیم
وی با تصریح اینكه موازی‌كاری میان فعالیت‌های این مؤسسه با سایر مؤسسات یا نهادها اصلاً وجود ندارد، گفت:‌ بیشترین نیازی در كه در بخش فعالیت‌های قرآنی داریم در بحث آموزش است كه متأسفانه در این بخش فعالیت‌ها بسیار ضعیف است و مؤسسات قرآنی و ارگان‌های دولتی خیلی در این بحث قوی نیستند.
شاهسونی با اشاره به فارغ‌التحفیظی 260 حافظ كل قرآن در این مؤسسه طی سال جاری گفت: از این تعداد شاید 100 نفر از آنان از استان فارس باشند اما سئوال اینجاست كه ادارات و ارگان‌های دولتی در استان چند نفر حافظ كل قرآن تربیت كرده‌اند؟ شاید تعداد آنان به 10 نفر هم نرسد یعنی فعالیت آن چنانی در این زمینه‌ها نداریم و با ضعف زیادی مواجه هستیم.

ترویج قرآن؛ راهكار حل آسیب‌های اجتماعی در میان دانش‌آموزان
عضو بنیاد بین‌المللی حفظ قرآن با بیان اینكه آموزش و پرورش با ترویج قرآن می‌تواند مشكل افت تحصیلی، بزهكاری و آسیب‌های اجتماعی را در میان دانش‌آموزان بگیرد، گفت: طرح ملی «رحله» مؤسسه بیت‌الاحزان برای دانش‌آموزان اجرا می‌شود كه اثرات آن را در نقاط مختلف دیده‌ایم اما ظرفیت و توان ما محدود است و جمعیت استان و كشور بسیار زیاد و این فعالیت‌ها هم برای مصونیت‌بخشی به جامعه بسیار ضروری است.
انتهای پیام

captcha