تدوین ۱۵۰۰ فعالیت فرهنگی و تبلیغی ویژه محرم در بروجرد
کد خبر: 3746846
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱

تدوین ۱۵۰۰ فعالیت فرهنگی و تبلیغی ویژه محرم در بروجرد

گروه فرهنگی ـ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد از تدوین ۱۵۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی و تبلیغی طی ماه محرم در شهرستان بروجرد خبر داد.

تدوین ۱۵۰۰ فعالیت فرهنگی و تبلیغی ویژه محرم در بروجرد

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجرد جمعه، 23 مرداد در جمع خبرنگاران از تدوین ۱۵۰۰ برنامه و فعالیت فرهنگی و تبلیغی طی ماه محرم در شهرستان بروجرد خبر داد و گفت: اداره تبلیغات اسلامی با هماهنگی با مسئولان کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، خانه‌های قرآن روستایی، مؤسسات و مراکز قرآنی شهری، هیئت‌امنای مساجد تکایا و حسینیه‌ها، مدارس شهری و روستایی، روحانیون مستقر بومی و طرح هجرت، مبلغات و برگزاری جلسات با مسئولان، به تدوین بیش‌از ۱۵۰۰ برنامه فرهنگی و تبلیغی طی ماه محرم در این شهرستان اندیشیده‌ایم.
وی برگزاری مراسم سخنرانی به همراه سوگواری وعزاداری، برگزاری گفتمان‌های دینی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، توزیع نرم‌افزارهای مذهبی با موضوعات عاشورا و قیام سیدالشهدا(ع)، توزیع پرچم و پوستر با موضوعات عاشورا و عزاداری، نصب بنر و پلاکارد با مضامین پیام‌های عاشورا، برگزاری مراسم ویژه زیارت عاشورا با حضور مداحان برجسته و سخنران مطرح استانی و شهرستانی، برگزاری همایش مبلغان و مبلّغات در ماه محرم، برگزاری دوره‌های آموزش تخصصی برای مداحان با موضوع آسیب های عزاداری،برگزاری گردهمایی مبلغین و مبلغات با حضور مسئولان در موضوع آسیب‌های عزاداری، برگزاری گردهمایی با حضور مسئولان هیئات مذهبی و اقشار تاثیرگذار با موضوع پیشگیری از ترویج سبک‌های عزاداری موهن و انحرافی و توزیع بروشور و تراکت با موضوع اهداف قیام سیدالشهدا(ع) را از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تدوین‌شده در این ایام بیان کرد.

۶۵۰ مسجد و حسینه بروجرد میزبان عزاداران حسینی
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد گفت: همچنین، گفت: در دهه اول محرم سال‌جاری 650 مسجد و حسینیه در سطح شهرستان میزبان عزاداران حسینی خواهند بود.
وی مساجد و حسینیه‌ها را مهم‌ترین پایگاه مردمی در برگزاری برنامه‌های مذهبی دانست و افزود: اماکن مذهبی مهم‌ترین جایگاه برای تقویت وحدت و همدلی مردم هستند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد با تاکید بر این‌که مساجد مهم‌ترین کانون وحدت و تأمین امنیت روحی و روانی در جامعه هستند، اضافه کرد: ملت ایران اسلامی ارادت قلبی به مساجد دارند به‌طوری‌که می‌بینیم با گذشت زمان ارزش وجودی مساجد را درک کرده و این مکان مقدس را پناهگاه امنی برای خود و خانواده می‌دانند.
جعفرپور با تاکید بر این‌که ایران اسلامی مهم‌ترین پایگاه حمایت از مسلمانان به‌ویژه شیعیان در اقصی‌نقاط جهان شده است، گفت: دشمن از حضور مردم در مساجد و حسینیه‌ها رعب و وحشت دارد.
وجود۲۶ خانه عالم در بروجرد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد همچنین از وجود 26 خانه عالم در بروجرد خبرداد و اظهارکرد: خانه‌های عالم، نقش بسزایی در تقویت مسائل فرهنگی دارند واز مهم‌ترین و مؤثرترین اقدامات فرهنگی در سطح جامعه به‌شمار می‌رود.
جعفرپور با یادآوری این‌که خانه‌های عالم بستر ساز حضور مبلغان و روحانیون برای گسترش ارزش‌ و فرهنگ‌های اسلامی محسوب می‌شوند، ادامه داد: خانه‌های عالم از عمده مراکز تقویت فرهنگی و معنوی به‌شمار می‌روند که می‌تواند در مسیر رشد و بالندگی فکری جوانان مؤثر واقع شوند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد تصریح کرد: خانه‎های عالم در روستاها برای مراجعه اهالی روستا در همه زمینه‎ها و مسائل فرهنگی ودینی نقش مهمی دارند.

انتهای پیام

captcha