برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در میناب
کد خبر: 3746858
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در میناب

گروه معارف ـ همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در مسجد امام خمینی(ره) میناب برگزار شد.

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی درمیناب برگزار شد

به گزارش ایکنا از هرمزگان، در همایش شیرخوارگان حسینی که روز جمعه 23 شهریور97 با حضور مادران و نوزادان در مسجد امام خمینی(ره) میناب برگزار شد، مادران عزادار با پوشاندن لباس‌های محرم و بستن سربندهای سبز یا حضرت علی‌اصغر(ع) به پیشانی نوزادان خود به سوگواری پرداختند و یاد و نام حضرت سیدالشهدا(ع) ویاران باوفایش را زنده نگاه داشتند.

در این آئین معنوی مداحان و مرثیه‌سرایان در رثای اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع)، مرثیه‌سرایی کردند، مردم نیز به یاد حضرت علی‌اصغر(ع) اشک ماتم ریختند و مادران عزادار حسینی نیز با خواندن لالایی یاد شهید خردسال مظلوم دشت کربلا حضرت علی‌اصغر (ع) را گرامی داشتند.

مادران با چشمان اشک‌آلود و چهره‌های غمگین با یکدست فرزندان شیرخوار خود را بالای سر گرفته بودند و با دست دیگر برای غربت سالار شهیدان به‌صورت و سینه می‌زدند.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی سویزی طی سخنانی بر پیروی از مکتب حسینی و پرورش فرزندان صالح برای یاری قیام امام زمان (عج) تأکید کرد و گفت: قرائت گذرنامه به‌صورت سراسر در این همایش از سوی مادران و نذر شیرخوارگان برای یاری قیام امام زمان (عج) اقدام بسیار ارزشمند معنوی است.

وی در پایان  خطاب به مادران شرکت‌کننده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی گفت: فرزندانتان را حسینی و زینبی تربیت کنید و بافرهنگ عاشورا بزرگ کنید تا در ترویج مکتب اسلام سهیم باشید.

انتهای پیام.

captcha