اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در یزد
کد خبر: 3746889
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در یزد

گروه اجتماعی- معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد از اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» با همکاری بسیج حقوقدانان در استان خبر داد و گفت: در این طرح، وکلای مجرب به سوالات مردم پاسخ می‌دهند.

اجرای طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در یزد

به گزارش ایکنا از یزد به نقل از دادگستری، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد اظهار کرد: معاونت فرهنگی با رویکرد ارتقای فرهنگ دینی و اخلاق حرفه ای، فعالیت‌ها و برنامه‌های خوب، جامع و مفیدی برای کارکنان قضایی و اداری و خانواده آنها اجرا کرده‌ که علاوه بر این ها، برنامه‌های برون‌سازمانی را نیز برای ارتقای آگاهی مردم و ارباب رجوع هم پیش‌بینی کرده است.
معاون فرهنگی دادگستری استان یزد با بیان اینکه در مبحث اخلاق حرفه‌ای و آداب امور قضایی، با دعوت از اساتید اخلاق از تهران و حوزه علمیه، برنامه‌های خوبی برگزار شد افزود: یکی دیگر از برنامه‌های انجام شده از سوی این معاونت، بازدید قضات از شرکت‌های تولیدی و کارخانجات در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی و اهتمام ویژه به امور کارگران بود تا قضات در پرونده‌های خود توجه ویژه‌ای به این امر داشته باشند.
وی تصریح کرد: تشکیل هسته های جهادی با 18 هسته که هر یک از کارکنان دستگاه یک عنصر فعال فرهنگی شناخته می شود از دیگر اقدامات بود که البته یکی از این هسته‌های فعال، هسته جهادی بانوان است که نمایندگان آنها در جلسات حضور می‌یابند و پیشنهادات و نظرات خود را ارائه می‌دهند.
وی افزود: این پیشنهادات در قالب اردوهای فرهنگی و برنامه‌های اخلاقی، پزشکی و ... اجرایی می‌شود.
عرشیان به فعالیت ستاد تکریم ارباب رجوع و راه‌اندازی میز خدمت در معاونت فرهنگی دادگستری کل استان یزد اشاره کرد و افزود: این ستاد 20 مصوبه مفید و موثر داشته که بیشتر آنها اجرایی شده و تعدادی نیز در مرحله اجراست.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد گفت: انعقاد تفاهمنامه با مراکز مشاوره، حوزه علمیه و صداوسیما برای ارائه مشاوره‌های درسی، خانوادگی و تربیتی از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.
وی ادامه داد: حضور فعال و موثر قضات در برنامه‌های صداوسیما برای ارتقای سطح آگاهی های مردم در زمینه حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ صلح و سازش و برگزاری جشن غدیر در ایام عید غدیر با حضور قضات، کارمندان و خانواده‌هایشان و اجرای برنامه توسط هنرمندان کشوری و استانی نیز از دیگر فعالیت های این معاونت در سال گذشته بود.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد تصریح کرد: ما نخستین استانی بودیم که میزبان مسابقات کشوری قوه قضاییه بودیم و در این زمینه هر ساله همکاران در بخش‌های استانی، منطقه‌ای و کشوری حائز رتبه‌های بسیار خوبی می‌شوند. سال گذشته 440 شرکت‌ کننده داشتیم که شامل قضات، کارمندان و خانواده‌های آنان بود و رتبه‌های خوبی نیز کسب کردند.
وی افزود: با برگزاری برنامه‌های ویژه همانند ورزش صبحگاهی و اردوهای فرهنگی، ورزشی، سیاحتی و زیارتی سعی کردیم تا در زمینه تقویت روحیه کاری و ذهنی همکاران اقدام موثری انجام دهیم که خوشبختانه با استقبال چشمگیر کارکنان نیز روبرو بودیم.
عرشیان ادامه داد: برگزاری نمایشگاه دائمی از کتاب‌های حقوقی در ورودی دادگستری استان و با تخفیف 40 درصدی نیز از دیگر اقدامات این معاونت در سال گذشته بود.
وی بروشورهای حقوقی گام به گام را حرکتی مثبت در معاونت فرهنگی قوه قضاییه ارزیابی کرد و افزود: این بروشورها که از کارهای خوب محتوایی و موثر معاونت فرهنگی قوه قضاییه بود در نماز جمعه ها، جشن‌های مناسبتی و پارک‌های بزرگ با همکاری شهرداری یزد توزیع ‌شد که مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.
معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد گفت: با همکاری بسیج حقوقدانان طرح «هر مسجد، یک حقوقدان» در استان یزد در حال اجرا است که در این طرح، وکلای مجرب با حضور در مساجد محل برگزاری نمازجمعه، مساجد پرتردد و کانون‌های فرهنگی، به سوالات حقوقی و قضایی مردم پاسخ می‌دهند.
وی گفت: خوشبختانه معاونت فرهنگی دادگستری استان یزد با فعالیت‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی خود در سال 96 موفق به کسب جایزه سه ستاره از رئیس قوه قضاییه شد که جا دارد از همینجا به تمامی همکاران خود در این خصوص خسته نباشید بگویم.

انتهای پیام

captcha