عزاداری‌ها انعکاس‌دهنده عظمت واقعی قیام عاشورا در جهان باشند
کد خبر: 3746915
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴

عزاداری‌ها انعکاس‌دهنده عظمت واقعی قیام عاشورا در جهان باشند

گروه معارف – مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌غربی با تأکید بر اینکه شعور حسینی به انسان بصیرت می‌بخشد، گفت: عزاداری‌های حسینی باید عظمت واقعی قیام عاشورا را در جهان انعکاس دهند.

شعور حسینی به انسان بصیرت می‌بخشد

حجت‌الاسلام والمسلمین اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با‌ اشاره به دلایل ماندگاری قیام اباعبدالله‌ حسین(ع) بیان کرد: یکی از دلایل اساسی ماندگاری قیام و نهضت عاشورا در سایه اخلاص امام‌ حسین(ع) است.
وی افزود: هر کاری که در راه خدا و برای رضای او انجام شود، در تاریخ ماندگار خواهد بود و همین امر موجب شده تا پس از 14 قرن همچنان نهضت عاشورا پابرجا بماند.
بیگی ادامه داد: امام‌ حسین(ع) تمام هستی و جان خود را وقف خداوند متعال کرد و چون در عمل خود بااخلاص بود، قیامش نیز تا به امروز ماندگار بوده است و خواهد بود.
وی بابیان اینکه عاشورا فقط در چندساعت رخ داد، خاطرنشان کرد: این قیام و نهضت به قدری عظیم و تأثیرگذار بوده که ثانیه به ثانیه همان چند ساعت برای ما و تمامی نسل‌های آینده درس عبرت است.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان‌غربی یادآور شد: امام‌ حسین(ع) در این نهضت به یاران و اصحاب خود فرمود که هرکس حق‌الناس بر گردن اوست در این راه با من همراه نباشد و این مسئله اهمیت این نهضت و حق‌الناس را به خوبی نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: فرهنگ حسینی و عاشورایی در استحکام و دوام زندگی نقش اساسی ایفا می‌‌کند و به هر میزان که با فرهنگ عاشورا آشنا شده و در زندگی خویش جاری سازیم، ثمرات آن را نیز خواهیم دید.
‌بیگی با تأکید بر اینکه شعور حسینی به انسان بصیرت می‌بخشد، گفت: عزاداری‌های حسینی باید عظمت واقعی قیام عاشورا را در جهان انعکاس دهند.
وی اظهار کرد: نهضت عاشورا به ما درس ایثار، ازخودگذشتگی، شجاعت و مهر محبت را می‌دهد و امروز شاهدیم با گذشت قرن‌ها همچنان فرهنگ غنی حسینی ‌میان مسلمانان به‌ویژه نسل جوان و نوجوان جامعه بسیار جاری است و در روایات نیز تأکید بر این بوده که علاوه بر شور حسینی، از شعور حسینی نیز برخوردار بوده و اصل قیام عاشورا را درک کنیم.
انتهای پیام

captcha