7 حمله به نمادهای عاشورایی در بحرین
کد خبر: 3746941
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
در 24 ساعت گذشته صورت گرفت؛

7 حمله به نمادهای عاشورایی در بحرین

گروه بین‎الملل ـ شبه‌نظامیان مسلح همراه با اعضای سرویس‌های امنیتی، در طول 24 ساعت به نمادهای عاشورایی در 7 منطقه بحرین حمله و پرچم‎های سیاه عزای حسینی را پایین کشیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه شبکه ماهواره‌ای اللؤلؤة؛ جزیره سترة، ابوصیبع، شاخورة، کرزکان، سار، دراز و بلاد قدیم از جمله مناطقی هستند که در طول 24 ساعت گذشته، صحنه حملات نیروهای حکومت بحرین به نمادهای عزاداری و عاشورایی بودند.

در همین رابطه، نهادهای حقوقی با اشاره به این که هدف قراردادن آزادی‌های دینی در هر کشوری بازتاب‎های منفی به دنبال دارد، تصریح کردند: این حملات که دائما تکرار می‎شود به مثابه نقض حقوق بشر در اقامه شعائر دینی است که در ماده 15 اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده 22 قانون داخلی بحرین به آن اذعان شده است.

سلمان بن هندی، استاندار المحرق نیز، بررسی تابلوها و پارچه‌نوشته‌ها و مضامین آنها پیش از نصب در حسینیه‌ها و تکایا و عدم ایراد خطبه‎های سیاسی خارج از شعایر دینی را شرط برپایی عزاداری حسینی در این اماکن دانست.

وی اظهار کرد: در دیدار با رؤسای هیئات از آن‌ها  برای همکاری در ایجاد نظم و ممانعت از هر عمل خلاف قانون در داخل حسینیه‎ها و تکایا و یا سردادن شعارهای سیاسی و فرقه‌ای در موکب‎های حسینی تعهد گرفته است.

احضار روحانی شیعی

خبر دیگری از بحرین حاکیست، نیروهای امنیتی این کشور در چارچوب اعمال فشار و محدودیت در زمینه آزادی دینی و اعتقادی و هدف قراردادن شعایر حسینی، شیخ علی جفیری، از خطبای منبر حسینی را  مورد بازجویی قرار دادند.

 ادیت شده؛ 7 حمله به نمادهای عاشورایی در بحرین

علت بازجویی از شیخ جفیری هنوز مشخص نشده، اما نیروهای امنیتی سال گذشته نیز بسیاری از خطبا و مداحان را احضار کرده و از آنها در ارتباط با مضامین گفته شده در مجالس حسینی و اعتقادات شیعیان بازجویی کردند.

انتهای پیام

captcha