بازگشت همه حجاج ایرانی تا پایان امروز
کد خبر: 3746965
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹

بازگشت همه حجاج ایرانی تا پایان امروز

گروه جامعه ــ بر اساس برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت امروز، شنبه ۲۴ شهریورماه تمامی حجاج ایرانی به کشور بازمی‌گردند و خدمات‌رسانی به حجاج بیت‌الله‌الحرام در عربستان پایان می‌پذیرد.

بازگشت همه حاجیان ایرانی تا پایان امروزبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری؛ امسال بیش از ۸۵ هزار ایرانی به حج تمتع مشرف شدند که این زائران در قالب دو گروه مدینه‌اول و مدینه‌بعد به عربستان سفر کردند؛ اولین گروه زائران کشورمان ۲۷ تیرماه از تهران وارد مدینه منوره شدند و پس از آن سایر زائران به ترتیب اولویت ایران را به مقصد عربستان ترک کردند، به طوری که تا ۲۴ مردادماه همچنان روند اعزام زائران کشورمان ادامه داشت.

بنابراین گزارش، زائران مدینه‌اول پس از شش روز اقامت در مدینه منوره در مسجد شجره مُحرم شده و به سمت مکه مکرمه حرکت کردند. زائران مدینه‌بعد، ابتدا وارد مکه مکرمه شده و پس از انجام مناسک حج تمتع همراه با حجاج سایر کشورها به مدینه منوره مشرف شدند، کاروان‌های مدینه‌اول پس از انجام مناسک حج تمتع از چهارم شهریورماه به کشور بازگشتند، به طوری که تا ۲۱ شهریورماه تمامی حجاج ایرانی از مکه مکرمه خارج شدند و برخی به مدینه منوره شده و برخی دیگر به کشور بازگشتند، از آن پس خدمات‌رسانی در مکه مکرمه پایان یافت.

یادآور می‌شود؛ در حال حاضر، حدود سه هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه حضور دارند که با توجه به برنامه‌ریزی‌های سازمان حج و زیارت امروز تمامی حجاج ایرانی به کشور بازمی‌گردند و تا پایان روز ۲۴ شهریورماه پروازهای حجاج کشورمان به پایان می‌رسد، به این ترتیب خدمات‌رسانی از جمله حمل و نقل، آشپزخانه و خدمات درمانی نیز در مکه مکرمه نیز متوقف می‌شود.

انتهای پیام

captcha