معروفى بالاتر از حفظ نظام اسلامى نداریم
کد خبر: 3746974
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۳
مدرس حوزه و دانشگاه:

معروفى بالاتر از حفظ نظام اسلامى نداریم

کانون خبرنگاران نبأ ــ معروفى بالاتر از ایجاد نظام اسلامى و حفظ نظام اسلامى نداریم؛ هركسى ‏كه در این‏ راه تلاش كند، آمر به معروف است؛ حفظ عزّت و آبروى ملّت ایران، بزرگ‏ترین معروف است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ نشست دینی با عنوان «امر به معروف و نهى از منكر؛ از دیدگاه صحیفه سجادیه» با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با حضور جمعی از اعضای یاورنماز و خانواده‌هایشان، صبح امروز، 24 شهریورماه در مسجد گوهرشاد واقع در حرم مطهر امام رضا(ع) مشهد مقدس برگزار شد.
در این نشست دینی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمود لطفیان سرگزی، مدیر عامل مؤسسه صحیفه سجادیه و رسالة حقوقية ضمن تسلیت ایام محرم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر تضمین‏‌كننده حیات طیبه در نظام اسلامى است. اگر ما بخواهیم یك مملكت آزاد و مستقل داشته باشیم، باید این محرم و صفر را زنده نگه داریم.
این مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: مردم مسلمان ایران، علاوه بر اینكه درس طاغوت و ظلم‏‌ستیزى عاشورا را سرلوحه قیام خود قرار دادند، درس ایثار، فداكارى و ازخودگذشتگى را از این قیام الهى آموختند و آن ‏را به بهترین شكل در تمامى این مسیر سخت به تجلى درآوردند. ملت مسلمان و شجاع ایران با قیام خود همچون حضرت سیدالشهدا(ع)، درس عزت‌مندى، آزادى و آزادگى را به ‏تمامى جهانیان آموختند و با قیام خود ثابت کردند كه سرخم کردن در برابر ظلم را نمى‏‌پذیرند و آزادانه و با اتكا به نصرت و یارى الهى، راه خود را مى‏‌پیمایند و با از جان‌گذشتگى و ایثار خود در تمامى عرصه‏‌ها، همچون مولاى خویش كه تمامى دارایی خود را داد اما ذلت نپذیرفت؛ ایستادگى كردند و ذلت را نپذیرفتند.
سرگزی ادامه داد: امام حسین(ع) از همان ابتداى قیام خویش، هدف خود را احیاى اسلام اصیل و ارزش‏‌ها، فرایض و تعالیم بنیادین آن همچون نماز و «امر به ‏معروف و نهى از منكر و همچنین اصلاح امور جامعه» عنوان کردند؛ فرایض و اصولى كه یا فراموش‏ شده و یا از حقیقت و معناى اصیل و حقیقى خود منحرف‏ شده بودند.
مدیر عامل مؤسسه صحیفه سجادیه، همچنین اظهار داشت: معروفى بالاتر از ایجاد نظام اسلامى و حفظ نظام اسلامى نداریم؛ هركسى ‏كه در این‏ راه تلاش كند، آمر به معروف است؛ حفظ عزّت و آبروى ملّت ایران، بزرگ‏ترین معروف است. ابتذال اخلاقى منكر است، كمك به دشمنان اسلام منكر است، تضعیف نظام اسلامى منكر است، تضعیف فرهنگ اسلامى منكر است، تضعیف تولید ملی و تضعیف علم و فنّاورى منكر است؛ از این منكرها باید نهى كرد.
سرگزی اشاره کرد: نهضت حسینى، نهضتى بیدارگرانه بود و حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با نثار خون خود و نشان دادن راه حق و حقیقت كه در مقابله با ظلم مستكبران و طاغوت‏‌هاى تمامى دوران‌‏ها ترسیم مى‏‌شود، نه ‏تنها مردم زمانه خود بلكه مردمان تمامى اعصار را از جهالت و گمراهى نجات داد و از خواب غفلت بیدار كرد و مكتبى ماندگار و حماسه‏‌ساز را شكل داد؛ چنان‏كه در زیارت اربعین خطاب به آن حضرت از زبان معصومین مى‏‌خوانیم: «وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ لِیَسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَ حَیْرَةِ الضَّلالَةِ.»
مدیر عامل مؤسسه رسالة حقوقية جلوگیری از سربلند کردن یک قدرت اسلامی با الگو‌گیری از قیام امام حسین‌(ع)در منطقه را هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی خواند و افزود: به تعبیر علامه شهید آیت الله محمد علی لطفیان سرگزی، دشمنان می‌دانند که پیام جذاب اسلام، دفاع از مستضعفین و محرومین است، بنابراین از شکل‌گیری قدرتی بر مبنای اسلام بیمناکند.
وی ایستادگی مقتدرانه‌ جمهوری اسلامی در مقابل استکبار را موجب شکست عمده‌ اهداف ظالمان جهانی در منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد: تحلیلگران سیاسی و هوشمندان عالَم از اینکه ایران با اتکا به خداوند، تکیه بر قدرت ملی و فرهنگ «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» قدرت‌های جهانی را در منطقه ناکام گذاشته است، شگفت‌زده‌اند و به این واقعیت اذعان می‌کنند.
سرگزی تهدید، اخم و تشر و نیز قدرت‌نمایی در حرف و سخن را روش عمده‌ قدرت‌های ستمگر برای ترساندن ملت‌ها خواند و تأکید کرد: اگر ملتی از این روش‌ها نهراسید و با شجاعت و اعتماد و اطمینان به توانایی‌های خود در راه حق و عدالت حرکت کرد، ابرقدرت‌ها را وادار به عقب‌نشینی و شکست می‌کند.
وی ادامه داد:۴۰ سال است ایران آماج خرابکاری‌های آمریکا و همدستانش قرار دارد؛ اما اکنون از نهالی کوچک به درختی برومند و پُرثمر تبدیل شده و با وجود اکراه شدید و اقدامات فراوان مستکبران، دل‌های ملت‌ها را به پیام انقلاب جذب و جلب کرده و توطئه‌های آمریکا را در منطقه به شکست کشانده است.
سرگزی در پایان سوریه، عراق و لبنان را نمونه‌هایی از شکست توطئه‌های آمریکا در منطقه خواند و افزود: این‌ها نشانه‌هایی از قدرت پروردگار و صدق وعده‌های الهی است که می‌فرماید اگر خدا را یاری کنید، خدا شما را نصرت می‌دهد و ثابت‌قدم می‌دارد.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha