اجرای طرح «ایران مهارت» در مدارس متوسطه اول لرستان
کد خبر: 3746975
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

اجرای طرح «ایران مهارت» در مدارس متوسطه اول لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از اجرای طرح «ایران مهارت» در سال‌تحصیلی جدید در مدارس متوسطه اول استان خبر داد و گفت: هزینه اجرایی شدن طرح با توجه به هزینه فوق‌برنامه مدارس بوده البته سعی می‌کنیم از ظرفیت مدارس و سازمان فنی و حرفه‌ای نهایت استفاده را داشته باشیم تا با کمترین هزینه کار پیش رود.

اجرای طرح «ایران مهارت» در مدارس متوسطه اول لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا زینی‌وندمقدم، مدیرکل آموزش و پرورش لرستان امروز، 24 شهریورماه در جلسه مشترک اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان با سازمان فنی و حرفه‌ای لرستان، گفت: براساس چشم‌انداز سند بیست ساله کشور و برنامه پنج ساله ششم می‌بایست سمت و سوی آموزش و پرورش تا سال ۱۴۰۰ به طرف مهارت‌آموزی برود.
وی با بیان این‌که این میزان در حال حاضر در کشور ۴۰ درصد و در استان لرستان ۳۰ درصد تحقق یافته است، افزود: می‌کوشیم برای ۱۸ هزار دانش‌آموز فنی و حرفه‌ای بر اساس سند تحول بنیادین برنامه‌ریزی کنیم.

طرح «ایران مهارت» زمینه‌ساز گرایش دانش‌آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای
زینی‌وندمقدم با اشاره به اجرای طرح «ایران مهارت» در سال‌تحصیلی پیش‌رو در مدارس متوسطه اول و این‌که این طرح زمینه‌ساز بستر مناسب برای گرایش دانش‌آموزان به مدارس فنی و حرفه‌ای است، گفت: امسال این طرح از پایه هفتم آغاز می‌شود که طی تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان فنی و حرفه‌ای انجام شده است کلیه مدارس هیئت‌امنایی، مدارس غیرانتفاعی و مدارس شبانه‌روزی و ۱۰ درصد از مدارس دولتی تحت آموزش به میزان ۶۰ ساعت قرار خواهند گرفت که با توجه به شرایط مدرسه می‌تواند طی سه سال تحصیلی توزیع شود .
وی افزود: پس‌از اجرای این طرح چنان‌چه مدرسه‌ای کار مهارت‌آموزی را با کیفیت مناسبی انجام دهد و برنامه عملی طبق اهداف تعیین شده پیش رود پس‌از گذراندن این درس علاوه بر نمره منظور شده در کارنامه گواهی مهارت به دانش‌آموزان داده می‌شود. وی خاطرنشان کرد: در واقع با این‌کار ظرفیت مهارت‌آموزی را افزایش می‌دهیم و در شرایطی‌که اجرایی شدن مهارت‌آموزی در مدارس با کیفیت قابل قبولی پیش رود دانش‌آموزان هنگام ورود به مقطع متوسطه دوم ۶۰ ساعت  دوره مهارتی دیده‌اند.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان درباره تأمین هزینه این طرح نیز یادآور شد: هزینه اجرایی شدن طرح با توجه به هزینه فوق‌برنامه مدارس بوده البته سعی می‌کنیم از ظرفیت مدارس و سازمان فنی و حرفه‌ای نهایت استفاده را داشته باشیم تا با کمترین هزینه کار پیش رود.
انتهای پیام

captcha