تشکیل 10 تیپ برای کمک به حشد الشعبی در بصره
کد خبر: 3747004
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

تشکیل 10 تیپ برای کمک به حشد الشعبی در بصره

گروه بین‎الملل ـ دفتر حشد الشعبی (بسیج مردمی) در شهر بصره عراق از تشکیل 10 تیپ ذخیره در این استان برای کمک به بسیج مردمی و نیروهای امنیتی خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه‌نیوز؛ دفتر هیئت بسیج مردمی عراق در استان بصره امروز (24 شهریورماه) با صدور بیانیه‎ای از تشکیل 10 تیپ پشتیبانی به منظور کمک به  نیروهای امنیتی و بسیج مردمی در این استان خبر داد و از شهروندان خواست برای مشارکت در این تیپ‎ها داوطلب شوند.

در این بیانیه آمده؛ نخستین گروه از نیروهای ذخیره به عنوان نخستین گام از تشکیل 10 تیپ پشتیبانی در مناطق مختلف استان بصره تشکیل شده، تا جوانان بصره خود در برابر خطرهای احتمالی در مناطق خود بایستند.

دفتر هیئت بسیج مردمی عراق در بصره هدف از تشکیل نیروهای ذخیره را کمک به بسیج مردمی و نیروهای امنیتی عنوان و تصریح کرد: وظیفه این نیروها حفظ امنیت و حمایت از اموال عمومی و کمک به خدمت‌رسانی به اهالی بصره است.

در ادامه این بیانیه آمده؛ تشکیل تیپ‌های پشتیبانی بعد از حوادث اخیر در بصره و سوءاستفاده سودجویان حمایت‌شده از سوی کشورهای خارجی که هیچ خیری را برای کشور ما نمی‎خواهند و به دنبال به هم زدن امنیت در این استان و آتش‌زدن اموال عمومی در آن هستند، انجام شده و به زودی نام‌نویسی از داوطلبان آغاز می‌شود.

گفتنی است؛ استان بصره یکی از مهم‌ترین پایگاه‎های بسیج مردمی در عراق به شمار می‎رود، به گونه‎ای که بیشترین مجاهدان و فرماندهان از این استان بوده‌اند و بسیاری از گروه‎ها و شاخه‎های بسیج مردمی در عراق از جمله گردان‎های حزب‌الله، سرایا السلام، عاشوراء و جنبش نجباء و دیگر گروه‎ها در این استان دفتر دارند که بسیاری از آنها در ناآرامی‏‎های اخیر به آتش کشیده شده است.

استان بصره عراق در هفته‎های اخیر بار دیگر صحنه تظاهرات‎های متعدد در اعتراض به نبود آب، برق و خدمات شهری بوده است و در همین راستا، برخی افراد فرصت‌طلب با حمله به ساختمان کنسولگری ایران در بصره آن را به آتش کشیدند.

انتهای پیام

captcha