اعزام ۷۵ مبلغ دینی در ایام محرم به تایباد و باخرز
کد خبر: 3747007
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵

اعزام ۷۵ مبلغ دینی در ایام محرم به تایباد و باخرز

گروه شهرستان‌ها - رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: به مناسبت ایام محرم الحرام ۷۵ مبلغ و مبلغه به نقاط مختلف شهری و روستایی این دو شهرستان اعزام شدند.

اعزام 75 مبلغ دینی در ايام محرم به نقاط مختلف شهرستان‌های تايباد و باخرز

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عليپور در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، افزود: طی جلسات هماهنگی برای ماه محرم برنامه ریزی اعزام مبلغان عمومی، تخصصی، گروه های تبلیغی، نخبگان تبلیغی و خواهران مبلغه پیش‌بینی شده است و از ابتدای این ماه طرح اعزام اجرا گردید.

وی با اشاره به موضوعات قابل بحث در این اعزام اظهار کرد: مبلغان موضوعاتی مانند قیام امام حسین(ع)، واقعه عاشورا، اسناد تاریخی، هدف امام حسین(ع)، ولایتمداری، حب اهل بیت(ع)، دفاع از حرمین شریفین، جهاد در راه خدا، آداب صحیح عزاداری، احکام و بیان شرعیات با توجه به بافت تلفیقی در منطقه و... را در طول دهه نخست ماه محرم تبلیغ خواهند کرد.

حجت‌الاسلام علیپور هدف از برگزاری این طرح را عنوان کرد: در راستای ترويج و نشر اسلام ناب محمدی و نشر و گسترش معارف اسلامی و نيز ارتقای بینش و آگاهی‌های دینی، فرهنگی و سیاسی و تبلیغ امور دینی و ترویج فرهنگ عاشورايی و افزایش سطح مبانی اعتقادی و معرفتی، مبلغان و خواهران مبلغه مقيم و غير مقيم در ايام محرم به مساجد و هيئات مذهبی شهر و روستاهای تايباد و باخرز اعزام شدند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد گفت: جذب جوانان به مساجد، توجه خاص خانواده‌ها به مقوله مهم و واجب نماز اول وقت، ارتقای بصیرت و شعور معنوی، وحدت و همدلی محور اصلی کار مبلغان اعزامی است.

وی ادامه داد: اين مبلغان اعزامی از اداره كل تبليغات اسلامی استان، دفتر تبليغات اسلامی، روحانيون مستقر و طرح هجرت و مبلغان بومی است که كليه روستاهای تایباد و باخرز را پوشش دینی و فرهنگی می‌دهند.

حجت‌الاسلام علیپور بیان کرد: ماه‌های محرم و صفر فرصت بسیار خوبی است تا فرهنگ عاشورایی بیشتر در بین آحاد مختلف مردم ترویج و نهادینه شود.

انتهای پیام

captcha