نقش مادران در حادثه کربلا/ نجوای «یا حسین» در گوش کودکان
کد خبر: 3747037
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
امام جمعه طارم:

نقش مادران در حادثه کربلا/ نجوای «یا حسین» در گوش کودکان

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی‌پور گفت: در حادثه کربلا نقش مادران بی‌بدیل بود، چراکه چند مادر در حادثه کربلا نقش مهمی داشتند که یکی از این ایشان، دلهم همسر زهیر بن‌قین بود که با شجاعت و استقامت خود در حادثه کربلا نام خود را ماندگار کرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین صادقی‌پور، امام جمعه طارم، 23 شهریورماه در همایش شیرخوارگان حسینی این شهرستان، با اشاره به واقعه کربلا و اهداف قیام امام حسین(ع)، اظهار کرد: در حادثه کربلا نقش مادران بی‌بدیل بود، چراکه چند مادر در حادثه کربلا نقش مهمی داشتند که یکی از این مادران، دلهم همسر زهیر بن‌قین بود که با شجاعت و استقامت خود در حادثه کربلا نام خود را ماندگار کرد.
وی افزود: بدانید صبری که حضرت زینب(س) داشت هیچ بانویی ندارد چراکه برادرش را سر بریدند و خاندان بنی‌هاشم را به اسارت بردند. صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) بر کسی پوشیده نیست چراکه این بانوی اسلام مظلومیت امام حسین(ع) را در مسیر شام سر داده و واقعه‌ کربلا را به همه بازگو و یزید و یزیدیان را رسوا کرد.
امام جمعه طارم ادامه داد: شما مادران کسانی هستید که برای اولین‌بار پیراهن مشکی امام حسین(ع) را بر تن این شیرخوارگان کردید و نوای یا حسین را بر گوش این کودکان زمزمه می‌کنید. حجاب خود را رعایت کنید و در امر به معروف و نهی از منکر پیش قدم باشید؛ دشمنان اسلام حجاب شما بانوان را هدف گرفتند و می‌خواهند با از بین بردن حجاب بنیان خانواده‌ها را از بین ببرند.
همچنین حجت‌الاسلام صادقی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به هدف قراردادن موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات اشاره کرد و گفت: این حمله یک اتفاق مهم، مبارک و مقدس بود که ما در چهلمین سال انقلاب شاهد توان و افتخار نظامی خود هستیم و این نشان از قدرت و توانایی سپاه و اطلاعاتی کشور است؛ ما با الگو قراردادن پیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هیچ‌گاه با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد.
وی با اشاره به سالروز تشکیل اورژانس در کشور، افزود: توسعه اورژانس در کشور و وجود دو هزار و 800 پایگاه زمینی و چهار هزار و 800 دستگاه آمبولانس در سطح کشور و انتقال ۲۷ مورد از بیماران با اورژانس هوایی از شهرستان طارم به مرکز استان نشان از خدمات ارزنده این حوزه و دستاورد انقلاب اسلامی است و باید از زحمات اورژانس قدردانی کرد.
حجت‌الاسلام صادقی‌پور با تسلیت به مناسبت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی بر برپایی و اقامه نماز ظهر عاشورا تأکید کرد.

مرتضی قاسمی
انتهای پیام

captcha