همایش شیرخوارگان حسینی در هرمزگان برگزار شد
کد خبر: 3747048
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

همایش شیرخوارگان حسینی در هرمزگان برگزار شد

گروه معارف ـ همایش شیرخوارگان حسینی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها باشکوه هر چه‌ تمام‌تر برگزار شد.

همایش شیرخوارگان حسینی در هرمزگان برگزار شد
به گزارش ایکنا از هرمزگان، جمعه ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ مراسم عزاداری در مرکز استان هرمزگان در امام‌زاده سید مظفر  و سایر شهرستان‌ها باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار شد و مادران در غم شهادت مظلومانه حضرت علی‌اصغر (ع) و مظلومیت امام حسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای آن حضرت عزاداری کردند.

همه شیرخوارگان لباس عشق بر تن دارند، عشق به حسین، همه یكرنگ و یکدست لباس سفید سقایی بر تن کرده‌اند، سربند‌های یا حسین (ع) و یا علی‌اصغری (ع) كه بر پیشانی‌هایشان بسته شده، عشق حسینی را فریاد می‌كند.
زمزمه لالایی مادران و حامیانشان با فریاد‌های یا حسین (ع)، عشق را بر دل‌های این شیرخوارگان حك می‌كند. در مراسم عزاداری و سوگواری صدای گریه‌های كودكان گوش جان را نوازش می‌دهد، نگاه‌های پاك و آسمانی كه وقتی چشم در چشمت می‌دوزند، معصومیت را آشكارا لمس می‌كنی.
این كودكان آمده‌اند تا زبان به عاشقی بگشایند، آمده‌اند تا با قلب پاك و ضمیر بی‌آلایش خود دعا كنند حسینی باشند و آتشی برای افروخته‌تر شدن عشق و تعهدشان به سرباز کوچک امام حسین باشد.
اما فقط مادران و كودكان شیرخوار مهمان این خیمه حسینی نیستند، چه بسیار حاجتمندانی كه به این جمع و همایش شیرخوارگان حسینی حضور دارند تا به‌واسطه این معصومیت و این سرباز کوچک موردعنایت واقع شوند.
حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در همایش شیرخوارگان حسینی در حسینیه امامزاده سیدمظفر (ع)، با بیان اینکه خداوند وظیفه مهمی بر دوش پدران و مادران گذاشته و آن فرزندانشان است، گفت:روزگاری به ما می‌گفتند فرزند کمتر زندگی بهتر اما باید دید که آیا این جمله این درست است ؟!
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: در طول تاریخ نشان داده شده که افرادی که تعداد فرزندانشان بیشتر بوده هم تربیت بهتر داشته و هم پدر و مادرشان زندگی بهتری را داشته‌اند.
حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی افزود: برای مثال در واقعه کربلا معاویه یک فرزند داشت و هیچ اثری از آثارش باقی نماند است درحالی‌که امام حسین (ع) چندین فرزند داشتند و هرکدام به نحو احسن اثرگذار بوده‌اند، حتی طفل 6 ماهه‌شان نیز دارای مراسم و مقامات بالایی است.
وی با توجه به اینکه  فرزند یک نعمت است و نعمت مورد سؤال قرار می‌گیرد، اضافه کرد: فرزندان در دوران حیات باعث خیر، برکت و آبرو و در زمان پیری عصای پیری و هنگام مرگ، مایه فرستادن صدقات جاریه برای پدر و مادر هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: برای فرزند و پدر و مادر حق‌وحقوقی برشمرده‌اند، یک حقی که فرزند بر پدر و مادر دارد این است که پدر و مادر قبل از تولد نطفه فرزند را با لقمه حلال ببندند.
حجت‌الاسلام گرایلی عنوان کرد: در واقعه کربلا زمانی که امام حسین (ع) با لشکر دشمن سخن می‌گفت، شروع به ازدحام و سروصدا کردند و امام (ع) خطاب به آن‌ها  فرمودند علت همهمه و نشنیدن سخن من توسط شما به خاطر لقمه‌های حرامی است که در وجود شما است.
وی خاطرنشان کرد: در گذشته خانم‌ها برای آقایان شرط می‌گذاشتند لقمه حلال به خانه بیاورند زیرا ارزش لقمه حلال را در زندگی و تربیت کودکانشان می‌دانستند.
حجت‌الاسلام گرایلی به بیان دو حق مهم فرزند به والدین پرداخت و ادامه داد: اولین حق  مهمی که فرزند بر پدر و مادر دارد انتخاب نام نیک است و پدر و مادر باید نامی را انتخاب کنند که باعث افتخار فرزند باشد که در آینده باعث مباهات باشد و کسی نام او را مسخره نکند.
این مقام مسئول افزود:حق بعدی تربیت کودک بر پدر و مادر است و پدر مادر باید آداب‌ورسوم زندگی کنونی را به فرزندان یاد بدهند زیرا  آداب‌ورسوم هر عصر با عصر دیگر متفاوت است؛ متأسفانه در بعضی از خانواده‌ها شاهد این هستیم که برای کودکان کتاب زبان انگلیسی بسیار تهیه می‌شود ولی کتاب قرآن را سالی یک‌بار هم شاید نخوانند و پدر و مادر باید به فکر آموزش احکام و اخلاق به فرزندان خود باشند .
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اضافه کرد: حق پدر و مادر بر فرزند تا قبل از استقلال این است که بدون اجازه آن‌ها جایی نروند اگر فرزند بدون اجازه پدر و مادر حتی به  زیارت برود  از نظر شرعی مشکل دارد.
حجت‌الاسلام گرایلی اضافه کرد: زمانی که برای مادری جنازه فرند شهیدش را می‌آورند استخوان‌هایش را در آغوش می‌کشد و می‌گوید افتخار من این است که در راه اهل‌بیت شهید شده است؛ این عیب بزرگی است که عاشق امام حسین (ع) و اهل‌بیت هستیم و دوست داریم  فرزندانمان در راه اهل‌بیت به شهادت برسند اما به آن‌ها آموزش قرآن نمی‌دهیم.
وی با تأکید بر اینکه تربیت صحیح فرزند نیازمند به‌کارگیری آموزه‌های دینی و قرآنی است، تصریح کرد: فرزند نعمت است و نعمت مورد سؤال قرار می‌گیرد؛ نقش مادران در تربیت فرزند بیش از پدران بوده و در این امر مهم و خطیر، سهم بیشتری نسبت به پدران دارند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در ادامه تصریح‌ کرد: مادران باید سعی کنند با تربیت دینی فرزندان، شهید حججی‌ها و بهنام محمدی‌ها را به جامعه تحویل دهند، در غیر این صورت، در تربیت صحیح فرزند کوتاهی کرده و مورد سؤال قرار خواهند گرفت.
حجت‌الاسلام گرایلی با تأکید بر این‌که والدین باید فرزندان خود را با فرهنگ عاشورا و فلسفه قیام سرخ حسینی آشنا کنند، ابراز کرد: پدران و مادران باید با تأسی از آموزه‌های قرآنی و دینی، وظیفه و رسالت خطیر خود را در امر مهم تربیت دینی فرزندان به انجام برسانند.
گفتنی است در ادامه این مراسم ، حجت‌الاسلام فتح‌الله بهزادی، مداح اهل‌بیت(ع) به مداحی حضرت علی‌اصغر (ع) پرداخت و مادران با روی دست گرفتن فرزندان شش‌ماهه خود به یاد معصومیت و مظلومیت آن حضرت اشک ماتم ریختند.

انتهای پیام.

captcha