مکتب سرخ عاشورا؛ الگوی مقاومت در جهان
کد خبر: 3747069
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

مکتب سرخ عاشورا؛ الگوی مقاومت در جهان

گروه سیاست و اقتصاد- فرماندار طارم گفت: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با تأسی به مکتب سرخ عاشورا جانانه در مقابل دشمنان مقاومت کردند.

امنیت مرزهای کشور مدیون دلاوری شهدای مذافع حرم استبه گزارش ایکنا، از زنجان، فریدون هاشم‌نژاد فرماندار طارم ظهر امروز شنبه، 24 شهریور در مراسم یادواره شهدای شهرستان طارم، بیان کرد: زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست که این موضوع بارها در سخنان مقام معظم رهبری و امام راحل مورد تأکید قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: کسانی که در این راستا تلاش می‌کنند همان ادامه‌‌‌دهندگان راه شهدا در برهه فعلی هستند که اجر عظیم نزد خداوند متعال دارند.
این مسئول با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان به گمان خود با روش‌های مختلف در تلاش برای سرنگونی انقلاب با فتنه‌های گوناگون هستند، ادامه داد: اوج این فتنه‌ها را در جنگ تحمیلی شاهد بودیم که به برکت خون شهدا ناکام ماند.
فرماندار طارم با اشاره به اینکه بعد از گذشت چهل سال از عمر انقلاب توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان علیه کشورمان همچنان به قوت خود باقی است، اظهار کرد: به برکت خون شهدا و خانواده معظم آنان و هوشیاری ملت ایران این توطئه‌ها ناکام مانده است.
وی یادآور شد: برای بقای انقلاب تا به امروز کشور هزینه‌های فراوانی داده است که از جمله آنها می‌توان به شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم اشاره کرد.
فرماندار طارم با تأکید بر اینکه هنوز روحیه ایثار و گذشت در بین مردم ما زنده است و مردم پشتیبان این انقلاب هستند، تصریح کرد: تأسی مسئولان به شهدا و خدمت‌رسانی صادقانه به مردم از راهکارهایی است که مردم را به ادامه راه امیدوارتر می‌کند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) که تمام هستی خویش را فدای اسلام کرد، افزود: امام حسین(ع) هدف از قیام خود را احیای دین جدش عنوان کردند و ‌در قیام خود هدفی جز احیای دین جدشان نداشتند زیرا اگر ایشان برای تخت و تاج پادشاهی جنگ می‌کردند هیچ‌گاه خانواده خود را در این راه فدا نمی‌کردند.
هاشم‌نژاد با بیان اینکه واقعه عاشورا یکی از الگوهای رزمندگان ما در طول جنگ بود، افزود: رزمندگان ما در طول هشت سال دفاع مقدس با تأسی به مکتب سرخ عاشورا جانانه در مقابل دشمنان مقاومت کردند.
وی با بیان اینکه کوچک‌ترین کوتاهی ‌برابر دشمنان موجب تسلط آنها بر ما می‌شود، عنوان کرد: اگر در مقابل داعش غفلت می‌کردیم و در سوریه و عراق در مقابل آنان نمی‌ایستادیم اکنون باید در داخل کشور با آنان جنگ می‌کردیم.
فرماندار طارم با اشاره به اینکه برای به ثمر نشستن انقلاب ۲۳۰ هزار شهید تقدیم کرده‌ایم، عنوان کرد: برای دفاع از خون شهدا نباید عرصه را برای دشمنان خالی کرده و تسلیم زیاده‌خواهی آنان شد.
انتهای پیام
captcha