تلاش برای افزایش مجالس روضه‌خوانی خانگی
کد خبر: 3747084
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
امام جمعه کوهبنان تأکید کرد:

تلاش برای افزایش مجالس روضه‌خوانی خانگی

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری گفت: باید تلاش شود مجالس روضه‌خوانی خانگی افزایش پیدا کند چون ما به توسل و تمسک نیاز داریم؛ اخلاق ما باید حسینی باشد تا فرهنگ ایثار و گذشت بر زندگی‌ها حاکم شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 23 شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول‌الله(ص) توسط سپاه و بسیج طی روزهای 24 و 25 شهریورماه در این شهر، گفت: جامعه ایمانی و رزمندگان باید شاهد چنین برنامه‌هایی به‌صورت مرتب باشند و آمادگی خویش را به رخ دشمنان بکشانند.
وی بیان کرد: نیروی انتظامی همیشه در صحنه بوده و موفقیت‌هایی داشته؛ این نیرو در کوهبنان در صحنه و قدرتمند است، لذا جا دارد از خدمات محسن صیفوری تجلیل شود و به فرمانده جدید انتظامی کوهبنان تبریک گفت.
جعفری با اشاره به برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 500 نقطه در داخل کشور و 41 کشور جهان، گفت: جامعه باید خود را بیمه حسینی کند تا یزیدی‌ها رشد نکنند، لذا جا دارد که بچه‌ها را در مجالس حسینی دخیل کنیم تا از کودکی حسینی شوند.
خطیب جمعه کوهبنان عنوان کرد: جلسات مختلف و پررونق زیارت عاشورا و روضه‌خوانی در شهرستان کوهبنان در حال برگزاری است و جوانان هم موکب‌هایی جهت پذیرایی از عزاداران حسینی راه‌اندازی کرده‌اند.
وی اظهار کرد: باید توجه بیشتر به نصب پرچم و بیرق حسینی در سر در منازل و مغازه‌ها شود چون ما نیازمند به نگاه ویژه امام حسین(ع) هستیم البته شهرداری هم در این زمینه توجه بیشتری کند.
وی گفت: توسل به اهل بیت(ع) در همه لحظات امری ضروری است چون آنان ناظر و حاضر بر اعمال و رفتار و گفتار ما هستند؛ شاهد هستیم که به برکت حضرت رقیه(س) داعشی‌ها نابود شدند.
خطیب جمعه کوهبنان یادآور شد: باید تلاش شود مجالس روضه‌خوانی خانگی افزایش پیدا کند چون ما به توسل و تمسک نیاز داریم؛ اخلاق ما باید اخلاق حسینی باشد تا فرهنگ ایثار و گذشت بر زندگی‌ها حاکم شود.
وی با تأکید بر نوحه‌خوانی پرمحتوا در مراسم روز تاسوعا و عاشورا و اقامه نماز در این دور روز، گفت: با حضور گسترده مردم در مراسم حسینی نماز ظهر روز تاسوعا و عاشورا با توجه بیشتری برگزار شود.
جعفری با اشاره به مراسم تشیع پیکر مطهر 135 شهید گمنام در کشور، عنوان کرد: با حضور شهدای گمنام نقشه دشمنان خنثی شد، مردم وفاداری خویش به انقلاب و شهدا و دفاع از ولایت و رهبری را ثابت کردند و دشمنان فهمیدند احتکار و تهدیدها اثری نخواهد داشت.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری از جوانان انقلابی در ارتش تجلیل کردند جوانانی که در لباس مقدس ارتش برای دفاع از کشور، اهل بیت(ع)، شهدا تلاش می‌کنند، چراکه پرچم اهل بیت در این کشور برافراشته است.
حجت‌الاسلام جعفری تأکید کرد: امروز دنیا شاهد یک ظلم فراگیر است؛ کسانی که دانش‌آموزان و مردم بیگانه را می‌کشند و مجامع بین‌المللی سکوت می‌کند در حالی که دست قدرت مردم، دشمنان را نابود خواهد کرد.
وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به‌دنبال از بین بردن وحدت مردم هستند که راه به جایی نخواهند برد، گفت: حمله موشکی سپاه به داعشی‌ها بسیار امیدوارکننده است؛ چون دشمنان بار دیگر به قدرت انقلاب رسیدند که در تیررس موشک‌های ما قرار دارند.
نامجو کوهبنانی
انتهای پیام

captcha