تعزیه «سربازی در قُنداقه» در دزفول به روایت تصویر
کد خبر: 3747095
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۲

تعزیه «سربازی در قُنداقه» در دزفول به روایت تصویر

گروه اجتماعی ـ همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی به همت معاونت واحد خواهران پیروان عترت(ع) هیأت رزمندگان دزفول همراه با اجرای تعزیه «سربازی در قُنداقه» برگزار شد.

تعزیه «سربازی در قُنداقه» دزفول به روایت تصویر

به گزارش ایکنا از خوزستان، همزمان با چهارم محرم و در نخستین جمعه از ماه محرم، همراه با رستاخیز عظیم شیرخوارگان حسینی در دیگر نقاط جهان، نوای «لالایی اصغر» در دزفول؛ پایتخت مقاومت ایران، طنین انداز شد. همایش شیرخوارگان حسینی به همت معاونت واحد خواهران پیروان عترت(ع) هیأت رزمندگان اسلام شهرستان دزفول و با اجرای تعزیه «سربازی در قُنداقه» برگزار شد.

نوری زاده مسئول واحد خواهران پیروان عترت(ع) هیأت رزمندگان دزفول در حاشیه این مراسم گفت: امسال 1200 دست لباس ویژه کودکان با سربندهای منقش به نام مبارک حضرت صاحب الزمان(عج) توسط واحد خواهران دوخته و بسته بندی شده بود که در بدو ورود شیرخوارگان به سالن به آن ها اهدا شد.

در این آیین مادران ولایتمدار با حضور پرشور و معنویت خود با پوشاندن ردای سبز علوی با سربند بر کودکان خود، هم نوا با ناله‌های حضرت رباب به یاد سرباز شش ماهه امام حسین‌(ع) مادرانه‌های سوزناک زمزمه کردند.

همایش شیرخوارگان حسینی با تلاوت قرآن امیر حسین جارون، قاری نوجوام آغاز شد، سپس  زیارت عاشورا به صورت صوتی و تصویری قرائت شد؛ پخش کلیپ ، قرائت نذرنامه و روضه خوانی  توسط غلامعلی رسالتی‌فر مداح اهل بیت(ع) در رثای حضرت علی اصغر(ع) از دیگر بخش‌های این همایش بود. احسان زرشناس اجرای این برنامه را بر عهده داشت.

از دیگر بخش‌های این مراسم همانند سال‌های گذشته اجرای نمایش آیینی «سربازی در قُنداقه» به نویسندگی  طیبه نوری زاده و با اجرای گروه فرهنگی هنری واحد خواهران پیروان عترت(ع) بود.

 در این تعزیه در ابتدا به حرکت کاروان حسینی از مکّه به سمت سرزمین کربلا پرداخته شد و سپس با تصویر کشیدن واقعه عاشورا و شهادت مظلومانه مدافع شیرخوارِکربلا به موضوع مدافعان حرم پرداخته شد و در پایان این نمایش آیینی پنج تن از نقش آفرینان دختر با برچم‌های «کلنا عباسک یا زینب» با شهدا، مدافعان حرم و حضرت زینب(س) تجدید پیمان کردند.

لازم به ذکر است این نمایش آیینی با هنرمندی بیش از هشتاد نفر از خادمین اجرا شد. در پایان این همایش مادران با قرائت این نذر نامه کودک خود را نذر قیام حضرت مهدی موعود(عج) کردند.

انتهای پیام

 

 

captcha