آموزش، تهدیدات جامعه را به فرصت تبدیل می‌کند
کد خبر: 3747114
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

آموزش، تهدیدات جامعه را به فرصت تبدیل می‌کند

گروه اجتماعی ــ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی ــ فرهنگی عاملی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است که در این بین ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی و مبلغان می‌توانند در این راستا نقش مهمی را ایفا کنند.

آموزش، تهدیدات جامعه را به فرصت تبدیل می‌کند

به گزارش ایکنا از همدان، سیدرسول حسینی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان‌ شنبه، 24 شهریورماه در گرهمایی ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: متأسفانه ایران در همسایگی افغانستان و پاکستان به عنوان 2 کشور بزرگ تولیدکننده مواد مخدر در جهان است.
وی افزود: افغانستان با تولید بیش از 9 هزار تن تریاک و مشتقات آن بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان مواد مخدر در جهان است، محصولات کشاورزی کشورهای تایلند و میانمار واقع در جنوب شرق آسیا نیز بر کشت مواد مخدر بنا شده است.
حسینی با بیان اینکه مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی در حال تغییر است اضافه کرد: تاکنون 7 میلیون و 500 هزار نفر معتاد دستگیر شده اند این در حالی است تعداد معتادین زن نسبت به مرد افزایش یافته است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: در ایران بر خلاف سایر کشور‌ها، تعداد معتادین متأهل نسبت به مجردان بیشتر است و شاغلان نسبت به بیکاران آمار بالایی از معتادین کشور را به خود اختصاص داده اند.
وی با اشاره به اینکه بیش از 570 نوع ماده مخدر در دسترس مردم است گفت: طی بررسی‌های انجام شده در دانشگاه‌ها، 300 عامل مهم در گرایش مردم به مواد مخدر دخیل است و 91 درصد مردم مهمترین معضل جامعه را اعتیاد عنوان کرده اند.

سرانه مطالعه در استان کمتر از 5 دقیقه
حسینی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی- فرهنگی عاملی مهم در کاهش آسیب‌های اجتماعی است، با توجه به اینکه بیشتر مردم شناخت نرم افزاری و سخت افزاری اندکی از ابزارآلات اطراف خود دارند یکی از اهداف مهم این مجموعه آموزش این مهم است.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره اینکه موبایل و اینترنت مخرب ترین اختراع بشر پس از اسلحه است یادآور شد: امروز توزیع مواد مخدر از روش سنتی به روش مدرن از طریق اینترنت و موبایل انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه 40 میلیون نفر از جمعیت ایران را دانش آموزان، دانشجویان و کارگران تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: امروزه در هر خانواده حداقل یک گوشی همراه وجود دارد، ضریب نفوذ اینترنت در دنیا 46 درصد است این در حالی است که این ضریب در ایران 80 درصد است.
حسینی با بیان اینکه سرانه مطالعه در استان کمتر از 5 دقیقه است ادامه داد: 53 درصد مردم کشور ایران و 72 درصد از جوانان 18 تا 29 سال در شبکه‌های اجتماعی عضو هستند و هر ایرانی 5 الی 9 ساعت در شبکه‌های مجازی سیر می‌کند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر ضمن تأکید بر امر آموزش عنوان کرد: آموزش امری مهم برای تبدیل تهدیدات جامعه کنونی به فرصت است که در این بین ائمه جماعات دستگاه‌های اجرایی و مبلغین می‌توانند در این راستا نقش مهمی را ایفا کنند.
انتهای پیام

captcha