بیش از ۳۰۰ مهدکودک در یزد فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3747123
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

بیش از ۳۰۰ مهدکودک در یزد فعالیت می‌کنند

گروه اجتماعی ــ کارشناس مسئول امور کودکان بهزیستی یزد گفت: تعداد ۳۰۷ مهدکودک در استان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۱۹۹ مهدکودک شهری و تعداد ۱۰۸ مهدکودک نیز روستایی هستند.

بیش از 300 مهدکودک در یزد فعالیت می‌کنند

به گزارش ایکنا از یزد، مرضیه یگانگی، كارشناس مسئول امور كودكان بهزيستي یزد 24 شهریورماه در خصوص روند اخذ مجوز مهدهای کودک اظهار کرد: در صورتی‌که متقاضی، شرایط تأسیس مهدکودک را داشته باشد، ابتدا در دوره آموزشی ویژه مؤسسین که در مرکز علمی کاربردی علوم بهزیستی برگزار می شود ثبت‌نام می‌کند.
وی ادامه داد: پس از طی دوره آموزشی به یکی از دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با سازمان مراجعه می‌کند و پس از تشکیل پرونده و ارائه مدارک لازم، پرونده در کمیته امور اجتماعی و سپس کمیسیون ماده 26 استان بررسی می‌شود.
كارشناس مسئول امور كودكان بهزيستي استان یزد اضافه کرد: پس از صدور موافقت اصولی و اخذ تأییدیه‌های لازم برای ساختمان در نظر گرفته شده (تأییدیه بهزیستی، بهداشت، اماکن و فنی مهندسی) جهت تأسیس مهدکودک و معرفی مسئول فنی (مدیر) واجد شرایط و طی دوره‌های آموزش ویژه مسئولین فنی در مرکز علمی کاربردی مذکور مجدداً پرونده جهت صدور پروانه فعالیت و پروانه مسئول فنی به کمیسیون ماده 26 استان ارجاع و در صورت کامل بودن پرونده، پروانه فعالیت و پروانه مسئول فنی جهت شروع به کار صادر می‌ شود.
یگانگی در رابطه با میزان شهریه مهدهای کودک نیز اظهار کرد: شهریه مهدهای کودک هر ساله توسط کمیته تعیین شهریه بر اساس شهریه سال قبل، نرخ تورم و ... مشخص و به بهزیستی کشور پیشنهاد می‌ شود و در صورت تأیید طی بخشنامه بهزیستی کشور به تمامی مهدهای کودک ابلاغ خواهد شد که با توجه به درجه‌بندی مهدکودک، گروه سنی، ساعت فعالیت مهد کودک و نوع مهدکودک متفاوت است.
وی همچنین در رابطه با نظارت بر مهدهای کودک و به ویژه نظارت بر مسائل آموزشی مهدها افزود: محتوای آموزشی مهدهای کودک یکسان‌سازی شده است و تمامی مهدهای کودک ملزم به تهیه و استفاده از آن هستند که در سه ماهه سوم هر سال به صورت تیمی از تمامی مهدهای کودک جهت نظارت بر محتوای آموزشی مهدهای کودک و سایر موارد بازدید صورت می‌گیرد و در صورت عدم رعایت قوانین در این خصوص برخورد خواهد شد.
كارشناس مسئول امور كودكان بهزيستي یزد تأکید کرد: در کنار محتوای آموزشی اصلی، محتوای کمک آموزشی نیز به مهدهای کودک ابلاغ می‌ شود که تهیه آن داوطلبانه و در صورت تمایل است.
یگانگی در پاسخ به اینکه نظارت بر مهدهای کودک چگونه صورت می‌گیرد، تصریح کرد: بازدید از مهدهای کودک توسط کارشناسان هر شهرستان با توجه به چک‌لیست‌های دفتر حداقل 4 بار در طی سال انجام می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این، ارزشیابی به صورت تیمی نیز صورت می‌گیرد که هر کارشناس ارزیاب یک محور را مورد بررسی قرار می‌دهد و امتیاز می‌دهد که بر اساس امتیاز کسب شده مهدکودک درجه‌بندی می‌ شود.
كارشناس مسئول امور كودكان بهزيستي یزد یادآور شد: محورهای مورد ارزیابی شامل شرایط فیزیکی و تجهیزات، بهداشت و ایمنی، آموزش، قوانین و مقررات و نیروی انسانی است.
یگانگی در رابطه با تعداد مهدهای کودک که در استان یزد فعالیت می‌کنند هم گفت: تعداد 307 مهدکودک در استان یزد فعالیت می‌کنند که از این تعداد 199 مهدکودک شهری و تعداد 108 مهدکودک نیز روستایی هستند.
كارشناس مسئول امور كودكان بهزيستي یزد همچنین گفت: امسال نسبت به سال قبل حدود 20 مهدکودک به مهدهای کودک استان یزد اضافه شده است.

انتهای پیام

captcha