انقلاب اسلامی مولود نهضت حسینی است
کد خبر: 3747132
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱

انقلاب اسلامی مولود نهضت حسینی است

کانون خبرنگاران نبأ- رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه در عصر غیبت امام عصر(ارواحنا له الفدا) هستیم، به پیروی از ولی فقیه و نائب برحق آن حضرت تأکید کرد و گفت: امروز پرچم انقلاب حسینی به دست ولی فقیه قرار دارد چرا که انقلاب اسلامی محصول و مولود انقلاب و نهضت حسینی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و ارتباطات دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، مراسم عزاداری شب پنجم ماه عزای سید و سالار شهیدان شامگاه جمعه با سخنرانی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و با نوای کربلایی مهدی پور قاسمی در محل حسینیۀ سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسنی،رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این مراسم با اشاره به واقعۀ خونین عاشورا و بررسی دلائل رخ دادن آن، گفت: مهم‌ترین علت واقعۀ کربلا، انحراف مسلمانان از مسیر ولایت بود که منجر شد جگر گوشۀ نبی مکرم اسلام را در فاصله کوتاه 50 ساله بعد از رحلت ایشان، در فجیع‌ترین حالت به شهادت رساندند.
وی با تأکید بر اینکه انسان در قدم اول باید رکن دین را بداند، اظهار داشت: کسی که به رکن دین باور قلبی نداشته باشد، دین او سست بنیاد می‌شود.
ایشان در ادامه اهمیت امامت و ولایت را در دینداری تشریح کرد و با اشاره به قبله مسلمانان عالم گفت: همانطوریکه حقیقت کعبه، روح و باطن آن، وجود امیرالمؤمنین علی(ع) است؛ آفرینش خلقت با وجود ولایت اهل بیت(ع) معنا پیدا می‌کند، چراکه با وجود امامت و ولایت است که انسان‌ها زنده‌اند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی شناخت امام زمان(عج) و کسب معرفت این امام همام را از واجب‌ترین کارها دانست و تأکید کرد: اگر مردم ولی و امام زمان خود را نشناسند، واقعه‌ای همانند کربلا می‌تواند رخ دهد.
وی با اشاره به اینکه در عصر غیبت امام عصر ارواحنا له الفدا هستیم، به پیروی از ولی فقیه و نائب برحق آن حضرت تأکید کرد و گفت: امروز پرچم انقلاب حسینی به دست ولی فقیه قرار دارد چرا که انقلاب اسلامی محصول انقلاب و نهضت حسینی است.
ایشان در ادامه با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم شناخت ولی خود را با عمل خود به اثبات رساندند؛ اظهار داشت: تفاوت در زیر سایۀ ولایت و امامت بودن و نبودن را به وضوح می‌توان در تاریخ نینوا دید و عبرت گرفت.
حجت‌الاسلام حسنی افزود: کسی که در سایۀ ولایت باشد، زهیر بن قین، حبیب بن مظاهر و... می‌شود و اگر کسی خارج از ولایت برای خود ادعای دینداری داشته باشد، یزید، شمر، عمرسعد، عبید الله بن زیاد و ... می‌شود.
وی ادامه داد: کسی که ولایت و امامت را قبول نداشته باشد، دین ندارد.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل در بخش پایانی صحبت‌های خود پیام‌های عاشورا را مطرح کرد و گفت: اولین پیام عاشورا اعتلای کلمه توحید است چرا که سیدالشهدا(ع) تا آخرین نفس هر کاری انجام داد برای قرب خداوند متعال بود.
ایشان افزود: دومین پیام عاشورا این است که مکتب امام حسین(ع) انسان‌ساز است.
وی سومین پیام عاشورا را مقاومت و امید داشتن به پیروزی در مقابل دشمنان اسلام عنوان کرد و تشریح کرد: اگر تمام دشمنان ما را محاصره کنند، اگر ایمان قلبی داشته باشیم که خدا با ما است، قطعا دشمن شکست ذلیلانه‌ای خواهد خورد.
حجت‌الاسلام حسنی با اشاره به اهداف دشمنان برای ضربه زدن به پیکر امت اسلامی و نظام مقدس انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، خطاب به مسئولان هشدار داد: مسئولان بدانند در واقعه کربلا وقتی تحریم آب شد، حضرت عباس(ع) به آب رسید ولی جرعه‌ای ننوشید و به فکر اهل خیمه بود، در تحریم اقتصادی نیز باید با الگو گرفتن از حضرت ابوالفضل(ع) به فکر مستضعفین جامعه و مردم باشیم.
وی چهارمین پیام عاشورا را جلوگیری از وارد شدن لقمۀ حرام به سفره‌ها دانست و تصریح کرد: به خدا پناه ببریم از لقمۀ حرام و اثرات آن در زندگی؛ که انسان را قاتل امام خود تربیت می‌کند.
گفتنی است، در این مراسم دسته عزاداری محله باغمیشه اردبیل به همراه عموم مردم عزادار سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) حضور داشتند.
انتهای پیام

captcha