مدیحه‌سرایی در «شب ادیان» آلمان+فیلم
کد خبر: 3747144
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴

مدیحه‌سرایی در «شب ادیان» آلمان+فیلم

گروه بین‌الملل - شهر برلین هفته گذشته میزبان مراسم «شب بلند ادیان» بود و کلیساها، مساجد و سازمان‌های مذهبی مختلفی در آن حضور یافتند.

به گزارش ایکنا؛ این مراسم که با موضوع «مولانا و عرفای خراسانی» برگزار شد، در رسانه‌های آلمانی بازتاب داشت و سایت «اسلامیک» در این باره نوشت: شب بلند ادیان در برلین هشتم و نهم سپتامبر(17 و 18 شهریور) برگزار شد و نزدیک به یکصد کلیسا، مسجد، جامعه مذهبی و سازمان‌ بین‌مذهبی در آن حضور داشتند.

در خلال این شب، بحث‌های سازنده‌ای شکل گرفت. پیروان ادیان، گروه‌های معنوی و فعالان سازمان‌های بین‌مذهبی از مساجد، کلیساها، کنیسه‌ها، معابد و مراکز اجتماعی، آماده پاسخگویی به سؤالات، بحث در مورد اهمیت دین و یا توضیح در ارتباط با آداب و رسوم مخصوص به خود بودند.

به گفته توماس شیمل، برگزارکننده شب بلند ادیان «آنها می‌خواستند در این شب نشان دهند که مذهب بخش سازنده‌ای از جامعه آلمان است. آنها با برگزاری این برنامه اعلام کردند که پیروان همه ادیان دوست دارند در جامعه‌ای مملو از صلح، بدون تبعیض، بدون تنفر، تعصب و سوءظن زندگی کنند.»

این برنامه با همکاری انستیتو «حافظ» برلین و مؤسسه «صوفی لند»(جمعیت نقشبندیان ربانی ۱۲ امامی) اجرا شد و منقبت‌خوانی و مدیحه‌سرایی موسیقیایی اهل بیت(ع) از برنامه‌های آن بود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha