داشتن اندیشه اسلام ناب انتظار شهدا از ماست
کد خبر: 3747165
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
فرماندار صومعه سرا:

داشتن اندیشه اسلام ناب انتظار شهدا از ماست

گروه اجتماعی- فتح الهی ضمن اشاره به انتظار شهیدان درخصوص داشتن اندیشه اسلام ناب محمدی و روحیه معنویت، اظهار کرد: مرام، اندیشه و باوری که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، مختص همان دوران نیست.

داشتن اندیشه اسلام ناب انتظار شهدا از ماست

به گزارش ایکنا از گیلان، علی فتح الهی، فرماندار شهرستان صومعه سرا امروز، 24 شهریور در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران مظلوم ایشان، اظهار کرد: اتفاقاتی مانند جانفشانی ها و از خودگذشتگی هایی که در دوران دفاع مقدس رخ داده و ریشه در فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) و اعتقادات جوانان مومن ما داشت، قابل باور برای هیچ کشور دیگری نیست.

وی اوج شکل گیری روحیه ایثارگری و معنویت را در دوران دفاع مقدس دانست و خاطرنشان کرد: مرام، اندیشه و باوری که در دوران دفاع مقدس وجود داشت، مختص همان دوران نیست، بلکه باید در جامعه امروزی نیز جایگاه واقعی خود را به دست آورد.

فرماندار صومعه سرا، با طرح این سوال که «آیا نمی توان بدون رفتن به جبهه و جنگ ایثارگر شد»؟»، گفت: ما با روحیه مرام و معرفت و از خودگذشتگی و صرف انرژی و وقت بیشتر در محیط کار و زندگی می توانیم به یک ایثارگر واقعی تبدیل شویم.

فتح الهی، به انتظار شهیدان از ما که داشتن اندیشه اسلام ناب محمدی و روحیه معنویت است اشاره کرد و متذکر شد: ما در کشور کمبودی نداریم و این اتفاقات اخیر که بحث گرانی و کمیاب شدن برخی کالاهاست، توسط افرادی رقم می خورد که هیچ درکی از انسانیت در وجودشان نیست.

وی ضمن تاکید به ادارات برای همکاری و تعامل هرچه بیشتر با سپاه در جهت برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس، بیان کرد: اگر این سوال را در ذهن خود ایجاد کنیم که ما امروز برای انقلاب چه کرده ایم به راحتی می توانیم فلسفه و اندیشه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را به جهانیان مخابره کنیم.

سرهنگ کیا عاشوری، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان صومعه سرا نیز، ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هر فعالیتی که با معنویت همراه باشد، از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهد بود.

وی با مهم برشمردن قیام عاشورا، خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از 1400 سال از واقعه کربلا هنوز ما متاثر از آن واقعه بزرگ هستیم.

ارزش های هشت سال دفاع مقدس را به گفتمان تبدیل کنیم

عاشوری، دفاع مقدس را نظیر واقعه عاشورا دانست و افزود: اگرچه در روز عاشورا امام حسین(ع) با 72 نفر از یاران خود حماسه ای آفرید که در کل دنیا بی نظیر بود، اما در دفاع مقدس نیز عزیزان زیادی را تقدیم اسلام ناب کردیم که همه آنها اساتید اخلاق مداری بودند.

فرمانده سپاه صومعه سرا ادامه داد: اگر دفاع مقدس را نداشتیم، امروز این شوکت و برکت بر جامعه حاکم نبود. در واقع دفاع مقدس برای ما دورانی ماندگار ساخت که به اندازه یک تاریخ وسعت دارد و جاودان است لذا مقام معظم رهبری در این باره فرمودند «دفاع مقدس گنجی است که برای همیشه ما را ثروتمند کرد».

وی یادآور شد: دفاع مقدس برای ما درس آزادگی و ایثار است که ارزش های اخلاقی و روحیه ایثار در آن دوران همان چیزی است که در جامعه امروز به دنبال آن هستیم و رسیدن به این ارزش ها قطعا تحریم های ظالمانه اقتصادی را ریشه کن خواهد کرد.

عاشوری تصریح کرد: وظیفه همه ماست که ارزش های هشت سال دفاع مقدس را به گفتمان تبدیل و با نشر و ترویج فرهنگ عاشورایی، رفتار و اخلاق مداری رزمندگان را به نسل های بعد انقلاب منتقل کنیم.

انتهای پیام

captcha