دهه محرم مهمترین ایام برای تبلیغ فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) است
کد خبر: 3747187
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶
مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان:

دهه محرم مهمترین ایام برای تبلیغ فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) است

گروه اجتماعی- حجت الاسلام یاری، دهه محرم را یکی از مهمترین ایام تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) خواند و گفت: مبلغین برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه تلاش کنند.

دهه محرم مهمترین ایام برای تبلیغ فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع) است

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه فلسفه قیام امام حسین(ع) روشنگری علیه ظلم و فساد است، اظهار کرد: روح عاشورا دلدادگی به اباعبدالله الحسین(ع) است.

وی ایثار، فداکاری، دلدادن و زیارت کردن را از جلوه های حقیقی نهضت امام حسین(ع) دانست و افزود: اجتماع بزرگ اربعین حسینی حرکتی در راستای تبری جستن از اقدامات ضد بشری تکفیری ها و دشمنان اهل بیت(ع) به شمار می رود و از سویی اعلام وفاداری و علاقه محبان و ارادتمندان به ساحت مقدس سیدالشهداء(ع) است.

این کارشناس دینی، با اشاره به اینکه جمعیت حاضر در پیاده روی اربعین تمام معادلات سازمان های جاسوسی دشمن را برای از بین بردن آثار فرهنگ عاشورا بر هم زد، تصریح کرد: هدف دشمن از بین بردن جلوه های معنوی و زیبایی های عاشورا و عادی نشان دادن و بی روح نشان دادن قیام امام حسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، با بیان اینکه روحانیون، شعرا، ذاکران اهل بیت(ع) و برپاکنندگان مراسم حسینی عناصر اصلی انتقال فرهنگ عاشورایی به نسل های آینده هستند، گفت: همه روحانیون، مسئولین، مداحان، ذاکران اهل بیت(ع) و مردم برای هرچه با شکوه برگزار کردن مراسم عزاداری تلاش می‌کنند که این خود یک افتخار است.

مبلغین از ماه های محرم و صفر بهترین استفاده را ببرند

وی بر ضرورت گسترش فرهنگ عاشورا تاکید و خاطرنشان کرد: با هماهنگی های به عمل آمده تلاش شده است تا از توانمندی های مبلغان اعزامی برای نشر و گسترش فرهنگ عاشورا و معارف اسلامی و سالم سازی فضاهای فرهنگی مناطق تبلیغی به ‌ویژه در روستاها حداکثر استفاده به عمل آید.

حجت الاسلام یاری متذکر شد: مبلغین باید برای ترویج مبانی دین اسلام از ماه های محرم و صفر بهترین استفاده را ببرند و در این راستا برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورا در جامعه تلاش کنند و اقشار مختلف جامعه را با این فرهنگ آشنا سازند.

وی اضافه کرد: مبلغان وظیفه دارند تا بدعت، خرافه و آسیب هایی که دشمن سعی دارد در مجالس عزاداری وارد کند، را شناسایی و مردم را نسبت به آنها آشنا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، دهه محرم را یکی از مهمترین ایام تبلیغ فرهنگ و معارف اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) خواند و بر نقش بی بدیل علما و مبلغین در جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به سمت فرهنگ غنی اسلامی و شیعی از طریق بصیرت دهی به آنان تاکید کرد.

انتهای پیام

captcha