مقابله با هجمه‌های دشمن؛ نیازمند نهادینه‌سازی مناسب نماز جمعه‌ها
کد خبر: 3747227
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
آیت‌الله عاملی:

مقابله با هجمه‌های دشمن؛ نیازمند نهادینه‌سازی مناسب نماز جمعه‌ها

گروه اجتماعی ـ امام جمعه اردبیل گفت: اگر بخواهیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان به شکل مناسب عمل کنیم باید خود را در مقابل این هجمه‌ها بیمه کنیم که این مسئله نیازمند نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ مناسب حضور در نماز جمعه‌ها است.

مقابله با هجمه‌های دشمن؛ نیازمند نهادینه‌سازی مناسب نماز جمعه‌هابه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل و امام جمعه اردبیل، روز گذشته ۲۴ شهریورماه در جلسه شورای اداری شهرستان بیله سوار گفت: کار‌های فرهنگی در جامعه نیازمند تقویت است و ریشه مشکلات اقتصادی نیز بیشتر به کمبود فرهنگ برمی‌گردد که باید این خلا‌ها را در جامعه برطرف کنیم و ظرفیت‌های امام جمعه‌ها در این زمینه یک لازمه اساسی است.
وی با اشاره به این که انجام هر کاری با داشتن فرهنگ آن کار به بهترین شکل نتیجه می‌دهد و بی‌شک در صورت داشتن وجدان کاری می‌توانیم آن گونه که باید و شاید نتیجه مورد انتظار را شاهد باشیم که به همین منظور باید با تقویت فرهنگ مشکلات و موانع موجود را برطرف کرده و در راستای رسیدن به یک فضای معنوی تلاش کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اهمیت نماز جمعه نیز گفت: قدرت سیاسی و اجتماعی اسلام در سایه اهمیت نماز جمعه در جامعه رقم خورده و باید در راستای برگزاری هر چه باشکوه این مراسم نهایت سعی و تلاش خود را داشته باشیم و فرزندان و خانواده‌هایمان را به سمت مساجد سوق دهیم.
عاملی بیان کرد: نقش نماز جماعات در تربیت و تحکیم بنیان خانواده یک اولویت اساسی است که بی‌شک سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود که به همین منظور انتظار داریم مسئولان به عنوان یک الگوی شاخص و خدمتگزاران در این مراسم نقش گسترده‌ای داشته باشند تا مردم نیز به حضور در این مراسم عظیم معنوی تشویق شوند.
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان به شکل مناسب عمل کنیم باید خود را در مقابل این هجمه‌ها بیمه کنیم که این مسئله نیازمند نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ مناسب حضور در نماز جمعه‌ها است.
در پایان این جلسه از حجت‌الاسلام کریم قیاسی، امام جمعه اسبق بیله‌سوار تجلیل شد و طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام اصغر جدایی به عنوان امام جمعه جدید شهرستان بیله‌سوار به مدت سه سال منصوب شد.
انتهای پیام

captcha