حمله به حسینیه‌های کویت تکذیب شد
کد خبر: 3747261
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸

حمله به حسینیه‌های کویت تکذیب شد

گروه بین‌الملل ـ وزارت کار و امور اجتماعی کویت انتشار اخباری مبنی بر حمله بازرسان این وزارت‌خانه به برخی حسینیه‌ها و مصادره صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی را تکذیب کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری البوابة؛ هناء هاجری، معاون توسعه اجتماعی وزارت کار و امور اجتماعی کویت با اشاره به این که مساجد و حسینیه‌ها تحت نظارت این وزارت‌خانه نیستند، گفت: وزارت کار و امور اجتماعی کویت تنها بر جمع‌آوری کمک‌های مردمی در این اماکن عبادی نظارت دارد.

وی با تأکید بر این که حتی به یک حسینیه نیز حمله نشده، گفت: بازرسان وزارت کار و امور اجتماعی کویت برای ورود به حسینیه‌ها ابتدا از مسئولان و متولیان این مراکز اجازه می‌گیرند و ورود به حسینیه‌ها با حضور نمایندگان وزارت کشور و با هدف حمایت از اموال افراد نیکوکار و رساندن این کمک‌ها به نهادهای ذی‌صلاح صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر، سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان، در پی انتقاد یکی از فعالان رسانه‌ای درباره سفر امیر کویت به آمریکا و دیدار با ترامپ در شبکه‌ ماهواره‌ای المنار، هرگونه توهین به کشور کویت و امیر آن را رد کرد.

سالم زهران، تحليلگر سیاسی و فعال رسانه‌ای سوری‌الاصل مقیم لبنان، در گفت‌وگو با المنار پیرامون سفر اخیر امیر کویت به واشنگتن و دیدار با رئیس جمهوری آمریکا به نقل از یک منبع دیپلماتیک گفته بود، دونالد ترامپ، امیر کویت را که برای درمان به واشنگتن رفته بود، فراخواند و به مدت پنج دقیقه با او دیدار کرد تا از او بخواهد قراردادهای منعقده با چین به ارزش ۱۱ میلیارد دلار را لغو و با شرکت‌های آمریکایی قراردادهایی به ارزش ۱۴ میلیارد دلار ببندد.

انتهای پیام
captcha