بازسازی عتبات‌عالیات؛ بارزترین نمونه حفظ شعائر الهی
کد خبر: 3747314
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

بازسازی عتبات‌عالیات؛ بارزترین نمونه حفظ شعائر الهی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی با تأکید بر حفظ شعائر الهی گفت: از بارزترین این نمونه‌ها می‌توان به حفظ و بازسازی عتبات‌عالیات اشاره کرد.

عتبات‌عالیات؛ واسطه فیص‌الهی برای جهان اسلام

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، شهلا تاجفر، مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی صبح امروز، 25 شهریورماه در نشست نمایندگان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با اشاره به اهمیت حفظ نمادهای فرهنگ و تمدن هر کشور بیان کرد: عتبات‌عالیات نیز نماد مسلمانان بوده و باید در حفظ و بازسازی آنها کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه عتبات‌عالیات، واسطه فیض برای جهان اسلام است، افزود: عتبات‌عالیات، دریایی از معنا و اعتقادات را در خود جای داده است.

تاجفر ادامه داد: با بازسازی عتبات‌عالیات، زمینه تمسک و رجوع به آستان حضرات معصومین(ع) فراهم می‌شود و این امر از لحاظ اقتصادی، امنیتی و سیاسی نیز دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه امروز با هجمه‌های شیطانی دشمنان اسلام مواجه‌ هستیم، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی باید در راستای احیای فرهنگ ناب محمدی بیشتر تلاش کنیم.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نیز همواره در فرمایشات خود بر لزوم بازسازی عتبات‌عالیات تأکید کرده و فرموده‌اند از کسانی که در این زمینه تلاش دارند باید تقدیر شود.

وی با اشاره به فرمایش نبی مکرم اسلام(ص) خطاب به امام‌علی(ع) اظهار کرد: ایشان فرمودند ای علی، خداوند قبر تو و قبور فرزندان تو را قطعه‌ای از بهشت قرار خواهد داد و قبور شما را آباد کرده و مسلمانان به آن تمسک جسته و دوستی خود را نسبت به اهل بیت ابراز خواهند کرد.

تاجفر با تاکید بر حفظ شعائر الهی گفت: از بارزترین این نمونه‌ها می‌توان به حفظ و بازسازی عتبات‌عالیات اشاره کرد.

انتهای پیام

captcha