ثبت ۶۷ وقف جدید در سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3747315
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
در شش ماهه نخست امسال؛

ثبت ۶۷ وقف جدید در سیستان‌وبلوچستان

گروه اجتماعی ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۷ وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است.

ثبت 67 وقف جدید در سیستان‌وبلوچستان

حجت‌الاسلام محسن اشرفیان، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، 67 وقف جدید در سطح استان به ثبت رسیده است.
وی با بیان اینکه عمده این موقوفات زمین و ملک بوده که با نیت ساخت مسجد و نیات خیر و عام‌المنفعه صورت گرفته است، اظهار کرد: بیشترین آمار وقفیات جدید، به شهرستان زابل با 28 وقف اختصاص دارد.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: سنت حسنه وقف یکی از مهمترین مظاهر احسان، نیکوکاری، خدمت به همنوعان و کمک به مصالح جامعه است که نام نیک را ماندگار می‌کند.
وی بیان کرد: رویکرد اداره اوقاف با توجه به نیازهای جدید در جامعه، سوق دادن نیات خیرخواهانه مردم به این سو و افزایش وقف‌های مشارکتی در جامعه است.
اشرفیان عنوان کرد: جامعه ما امروزه در حوزه‌های مختلف از جمله تحصیل و آموزش، اشتغالزایی، درمان و تأمین جهیزیه برای دختران بی بضاعت، نیاز به یاری واقفان دارد، فلذا شایسته است که این مسایل نیز مورد نظر واقفان قرار داشته باشد.

انتهای پیام

captcha